تعمیر دیگ چدنی موتورخانه

تعمیر دیگ چدنی موتورخانه

دیگ چدنی و دیگ فولادی بخش هایی از سیسیتم بویلر موتورخانه هستند که وظیفه نگهداری آب، گرم نمودن و تحویل آن به سایر بخش ها را بر عهده دارند. تعمیر دیگ موتورخانه می تواند از ایجاد خرابی های دیگر در سیستم گرمایش مرکزی موتورخانه شوفاژ جلوگیری کند و به این ترتیب، باعث افزایش بهره وری نهایی سیستم شود.

فراموش نکنید که یک سیستم گرمایش مرکزی، با وجود خرابی های هرچند جزئی، نمی تواند به درستی کار کند و به همین دلیل است که برای افزایش بهره وری، باید در صورت مشاهده هرگونه ایراد، کار را به یک شرکت خدمات تاسیساتی معتبر بسپارید. در این مطلب می توانید اطلاعات کافی در مورد خدمات تعمیر انواع دیگ های چدنی و فولادی توسط تعمیرکاران حرفه ای تاسیسات شرکت تهویه گستر راگا کسب کنید و از شرایط ضمانت و نحوه قیمت گذاری و هزینه این تعمیرات نیز مطلع شوید.

اعزام تعمیرکار
اعزام تعمیرکار
گالری تصاویر
قیمت ها

هزینه تعمیر دیگ چدنی موتورخانه چقدر است؟

قیمت و هزینه تعمیر دیگ چدنی موتورخانه به عوامل مختلفی نظیر میزان و نوع خرابی، محل خرابی و مدل دیگ بستگی دارد. برای مثال ممکن است عدم عملکرد صحیح دیگ، ناشی از وجود یک ایراد جزئی باشد، که چنین مشکلی با هزینه بسیار کم قابل رفع می باشد. این در حالی است که خرابی های پیچیده تر و بزرگ تر می تواد هزینه بیشتری را به همراه داشته باشد. برخی از خدمات مرتبط با سرویس تعمیر دیگ چدنی و فولادی موتورخانه هزینه و قیمتی ثابت دارند، که نرخ این اقدامات به شرح جدول زیر است.

 

شرح تعمیرات حداقل قیمت(تومان) حداکثر قیمت(تومان)
تعمیر دیگ چدنی به ازای باز و بست هر پره (مدل توربو و 1300) 300000 450000
تعمیر دیگ چدنی به ازای باز و بست هر پره (مدل توربو و مدل 300 و 400) 200000 400000
تعویض ترموستات دیگ بدون غلاف 50000 90000
تعویض ترموستات دیگ با غلاف 150000 250000
دریافت مشاوره (در صورت عدم درخواست تعمیرکار) 200000 200000

خدمت اسید شویی دیگ در فرایند تعمیر دیگ چدنی

یکی دیگر از موارد متداول در زمان تعمیر دیگ چدنی ، اسید شویی دیگ است که بسته به نوع دیگ یعنی ظرفیت آن و تعداد پره های موجود به مواد اولیه و زمان بیشتر یا کمتری برای انجام کار نیاز داشته باشد. به همین دلیل بهتر است برای استعلام هزینه اسید شویی دیگ چدنی موتورخانه با ما تماس بگیرید.

هزینه تعمیر دیگ فولادی

بله؛ بحث شرایط تعمیر دیگ موتورخانه در رابطه با انواع دیگ های چدنی و فولادی کاملا مشابه است. در واقع هزینه تعمیر این نوع از دیگ ها نیز تنها پس از بررسی دقیق و عیب یابی قابل اعلام است و تا پیش از آن تنها می توان یک رقم حدودی را پس از تخمین به عنوان قیمت خدمت مورد نظر اعلام نمود.
شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعمیر دیگ چدنی موتورخانه شوفاژ (تعمیر دیگ شوفاژکار) و یا انواع دیگ های فولادی با ما تماس گرفته و یا درخواست خود را با استفاده از فرم سفارش ثبت نمایید.

بیشتر آشنا شوید

دیگ موتورخانه چیست؟

به طور کلی موتورخانه ها از تجهیزات و اجزای مختلفی تشکیل شده اند که وظایف متفاوتی را در عملکرد کلی موتورخانه بر عهده دارند. دیگ موتورخانه یکی از این تجهیزات است که در تامین گرمای مورد نیاز در سیستم های گرمایشی نقش بسزایی را ایفا میکند.

دیگ موتورخانه نوعی مخزن تحت فشار است که وظیفه دارد آب را در خود نگهدارد و حرارت تولید شده توسط مشعل را به آن منتقل کند و بسته به نوع خود، آب جوش یا بخار آب ایجاد شده را تحویل سیستم گرمایشی دهد. این آب به جوش آمده در زمان نیاز تحویل رادیاتورهای شوفاژ، سیستم لوله کشی آب گرم منزل و یا وارد استخر می شود.

اگر بخواهیم انواع دیگ های موجود در موتورخانه ها را دسته بندی کنیم، می توانیم از فاکتورهای مختلفی برای این کار استفاده نماییم که مهمترین آن ها جنس دیگ است. انواع معمول و مرسوم این نوع از اجزای سیستم موتورخانه شامل دیگ فولادی و دیگ چدنی موتورخانه هستند. نکته ای که لازم است در مورد تعمیر دیگ چدنی موتورخانه بدانید، این است که این کار با هدف بازگرداندن عملکرد صحیح به موتورخانه و افزایش بهره وری سیستم انجام می پذیرد.

تعمیر دیگ شوفاژکار

اجزای تشکیل دهنده دیگ موتورخانه کدام اند؟

برای شناخت بهتر دیگ موتورخانه و نحوه عملکرد آن بهتر است با اجزای تشکیل دهنده آن آشنا شویم و بدانیم دیگ موتورخانه شامل چه بخش هایی است. همچنین شناخت بهتر این اجزا به ما کمک میکند تا در هنگام تعمیر دیگ موتورخانه بتوانیم با سرعت بالاتری پروسه عیب یابی و رفع عیب را به پایان برسانیم. برخی از اجزای دیگ چدنی و فولادی موتورخانه شامل موارد زیر هستند:

  • مشعل
  • محفظه احتراق ( سوخت )
  • سوخت موتور خانه
  • پمپ

انواع دیگ موتورخانه کدام اند؟

همانطور که پیشتر گفته شد، انواع دیگ موتورخانه را می توان بر اساس ویژگی های مختلف در دسته های متنوعی جای داد.  برای مثال؛ یکی از ویژگی های مهم این وسیله نحوه انتقال حرارت است که به طور کلی به دو صورت آب در لوله و آتش در لوله انجام می شود. شناخت تمام این ویژگی ها می تواند در زمان تعمیر دیگ های چدنی و فولادی موتورخانه برای تعمیرکار دیگ موتورخانه بسیار مهم باشد.

دیگ چدنی موتورخانه

دیگ چدنی موتورخانه یکی از مرسوم ترین انواع این وسایل در موتورخانه های شوفاژ است. در واقع این تجهیزات به دلیل کیفیت و تحمل حرارت بالا، جهت استفاده در ظرفیت های دمایی بیش از حد زیاد گزینه بسیار  مناسبی است. همانطور  که از اسم آن برمی آید این دیگ ها از چدن ساخته میشوند. تعمیر دیگ چدنی یکی از موضوعاتی است که باید دقت لازم در انجام آن به کار گرفته شود. هر کدام از انواع  دیگ ها دارای مزایا و معایبی هستند که آن را از دیگری متمایز میکند. از سری ویژگی های دیگ چدنی موتورخانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن کم
  • تحمل حرارت بالا
  • مقاومت بالا در برابر اکسید شدن
جالب است بخوانید:
آچار دیگ جمع کن چیست؟
دیگ فولادی موتورخانه

دیگ فولادی موتورخانه

یکی دیگر از انواع معمول دیگ های موتورخانه دیگ های فولادی هستند. این دیگ ها از ورق ها و لوله هایی از جنس فولاد ساخته شده اند. دیگ های فولادی به صورت یکپارچه ساخته شده و در دو نوع فایرتیوب یا آتش در لوله و واتر تیوب یا همان آب در لوله دسته بندی میشوند.

تعمیر دیگ فولادی موتورخانه نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که از اهمیت زیادی برخوردار است و لازم است که حتما توسط افرادی متخصص و حرفه ای انجام گیرد. همانند سایر تجهیزات موجود در موتورخانه دیگ های فولادی هم از اجزایی ساخته شده اند که در بخش پایین چند مورد از مهم ترین آنها را نام برده ایم:

  • کاور
  • کوره
  • دودکش
  • اتصالات
  • لوله ها
تعمیر دیگ موتورخانه

این جزء از سیستم گرمایشی موتورخانه چه وظیفه ای را بر عهده دارد؟

درک دقیق از جزئیات شرح وظایف این جزء از سیستم موتورخانه می تواند در زمان تعمیر دیگ موتورخانه به کمک شما بیاید و موجب سهولت در روند انجام کار شود. همانطور که گفته شد، دیگ آب گرم یکی از مهم ترین اجزای موتورخانه به شمار می رود که تاثیر زیادی در راندمان کاری موتورخانه دارد.

وظیفه دیگ موتور خانه به این شکل است که دیگ از طریق قطعه دیگری به نام مشعل شروع به گرم کردن آب درون مخزن خود میکند و این آب پس از گذر از فضای پرحرارت و داغ داخلی دیگ به دمای مورد نظر رسیده و پس از گردش و حرکت در دیگ به طرف مبدل های حرارتی هدایت میشود.

در مرحله پایانی هنگامی که گرما از طریق مبدل های حرارتی به فضای داخلی ساختمان راه پیدا کرد و سبب گرم  شدن محیط شد، جهت گرم شدن مجدد به دیگ برمیگردد و این چرخه همچنان ادامه می یابد تا گرمای مورد نیاز محیط و سیستم گرمایشی ساختمان را تامین کند. حال که با وظیفه دیگ در موتورخانه آشنا شدیم به این نتیجه میرسیم که در صورت بروز مشکل تعمیر دیگ موتورخانه باید در اولویت قرار بگیرد.

چرا دیگ چدنی یا فولادی موتورخانه، به تعمیر احتیاج پیدا می کند؟

اگر بپرسید که چرا دیگ چدنی یا فولادی موتورخانه، به تعمیر احتیاج پیدا می کند، باید به شما بگوییم که دلایل زیادی وجود دارند که ممکن است باعث شود دیگ موتورخانه به سرویس و تعمیر احتیاج پیدا کند.
اما در این بین دو دلیل در اکثر خرابی های به وجود آمده و گزارش های تعمیر دیگ موتورخانه غالب تر بوده است که یکی از آنها تنظیم نبودن دیگ موتورخانه و دیگری وجود نقص و مشکل در یکی از اجزای به کار رفته در ساختار بویلر می باشد.

به وجود آمدن مشکل و بروز نقص در تنظیمات بویلر میتواند به علت های گوناگونی رخ دهد. به دلیل اینکه دیگ در موتورخانه نه تنها در این  بخش بلکه در بخش کلی سیستم های گرمایشی نقش مهمی را عهده دار است، در صورت بروز کوچکترین  مشکل در آن ممکن است در عملکرد کلی موتورخانه اخلال ایجاد شود. از مجموعه مشکلاتی که در عدم تنظیم صحیح دیگ موتورخانه میتواند نقش داشته باشند و باعث شوند که به تعمیر دیگ موتورخانه احتیاج پیدا کنید، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنظیم درجه دیگ
  • مشکلات در عایق دیگ
  • رسوب بستن و نیاز به اسید شویی دیگ چدنی و پره های آن
  • مشکلات موجود در مشعل دیگ
  • تنظیم ترموستات دیگ موتورخانه

علاوه بر موارد گفته شده، دیگ موتورخانه ممکن است دچار مشکلات فنی پیچیده تری شود که فقط در صورت بررسی و بازدید کارشناس قابل تشخیص و رفع است. از این دسته خرابی ها می توان به سوراخ شدن، نشت در اتصالات، روشن نشدن مشعل و سایر موارد مشابه اشاره کرد که تنها با تعمیر دیگ چدنی یا فولادی موتورخانه قابل رفع است، که البته این مورد را می توان از زیر مجموعه های خدمات تعمیر موتورخانه دانست.

اگر نیاز به خدمات تعمیر مشعل دارید می‌توانید از این مقاله استفاده کنید.

تعمیر دیگ چدنی

برخی از خرابی های و تعمیرات معمول در دیگ شوفاژ که نیاز به تعمیر توسط متخصص ماهر دارند، شامل موارد زیر هستند:

سوراخ شدن و تعویض پره دیگ بخار چدنی شوفاژ

دیگ های موتورخانه انواع مختلف بسیاری دارند که یکی از انواع پر استفاده آن ها، دیگ چدنی نام دارد. این نوع از بویلرها، از لحاظ ساختاری شامل چندین پره هستند، که خرابی یکی از این پره ها، می تواند عملکرد کلی سیستم را نیز تحت شعاع قرار دهد. چنانچه یکی از پره های دیگ چدنی دچار سوراخ شدگی باشد، باید به تعویض و جایگزینی آن اقدام نمایید. این اقدام با هدف رفع نشتی دیگ چدنی انجام می پذیرد. مشهورترین انواع بویلرهایی که ما در تهویه گستر راگا، به تعمیر آن ها می پردازیم، دیگ چدنی شوفاژکار و دیگ شوفاژ پاکمن هستند. متخصصین ما، تعمیر دیگ چدنی موتورخانه را به بهترین نحو ممکن به انجام می رسانند.

رفع نشتی دیگ چدنی موتورخانه

سوراخ شدن دیگ موتورخانه می تواند دردسرهای بسیاری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل است که رفع نشتی دیگ چدنی باید در سریع ترین زمان ممکن به انجام برسد.

اصلی ترین روش برای مقابله با سوراخ شدن دیگ موتورخانه باز کردن دیگ، تعویض پره ها و مونتاژ دیگ با آچار دیگ جمع کن است.

تعویض لوله دیگ فولادی (بویلر فولادی)

ساختار بویلر فولادی موتورخانه به گونه ای است که در آن طی فرایند احتراق، آتش از شبکه ای از لوله ها عبور کرده و حرارت را به آب منتقل می کند. وجود مشکلات در بخش های مختلفی نظیر لوله های آتش یا لوله های آتش خوار می تواند فرایند کارکرد صحیح بویلر فولادی را تحت الشعاع قرار دهد و به این ترتیب برای شما مشکل ساز شود. به همین دلیل است که می توان تعویض لوله را یکی از اصلی ترین خدمات مرتبط با تعمیر دیگ فولادی موتورخانه قلمداد کرد.

دیگ های فولادی گاهاً بر اثر تماس آب و آتش ( با جداره ها و لوله ها ) و به دلیل افزایش دچار استهلاک و در نهایت نشتی می شوند. در اکثر موارد نشتی در لوله ها اتفاق می افتد که برای تعمیر نیاز به تعویض آنها خواهد بود. به جهت تعمیرات لوله ها در محل اتصال خود به جداره توسط هواگاز بریده و خارج می شود و لوله های جدید جایگزین لوله های فرسوده می گردد. نوع جوشکاری لوله ها به جداره، بستگی به نوع دیگ دارد.

در بعضی از موارد که محدودیت های مالی وجود داشته باشد، می توان از طریق ورود لوله با سایز کوچک تر به داخل لوله دیگ بدون برش به رفع نشتی پرداخت. ولی دقت داشته باشید که این نوع تعمیر به علت کاهش ظرفیت دیگ پیشنهاد نمی شود و توصیه می شود برای تعمیر دیگ موتورخانه فولادی از روش های اصولی تر استفاده نمایید.

تعمیر دیگ فولادی

عدم تعمیر دیگ چدنی یا فولادی سوراخ شده چه عواقبی را در پی خواهد داشت؟

یکی از مواردی که در مشکلات پیش آمده در تعمیر دیگ چدنی و فولادی موتورخانه مشاهده میشود، سوراخ شدن دیگ است. در شرایطی که دیگ موتورخانه سوراخ شود، آب موجود در  آن به بیرون نشت پیدا میکند و  در صورت عدم رسیدگی و تعمیر به موقع میتواند عملکرد کلیه اجزا را تحت شعاع قرار داده و سایر تجهیزات را دچار مشکل کند.

در صورت مشاهده نشتی در دیگ موتورخانه لازم است در کوتاه ترین زمان ممکن به رفع این مشکل بپردازید. همانطور که گفته شد به دلیل وظیفه مهمی که دیگ در موتورخانه بر عهده دارد، در صورت خرابی در این بخش و عدم توجه و رسیدگی به موقع در جهت تعمیر دیگ چدنی یا فولادی موتورخانه، ممکن است که راندمان سایر تجهیزات پایین آمده و دچار مشکل شوند.

در واقع باید گفت که سوراخ شدن دیگ چدنی یا قولادی می تواند به سایر تجهیزات موجود نیز آسیب بزند و به همین دلیل است که باید به این امر توجه ویژه ای داشت و اقدامات مرتبط با تعمیر دیگ موتورخانه را در سریع ترین زمان ممکن به انجام برسانید.

علل سوراخ شدن دیگ موتورخانه چیست؟

عدم توجه به نیاز به سختی گیری آب مورد استفاده در موتورخانه و یا استفاده از سختی گیرهای نامناسب و غیر استاندارد، می تواند به رسوب بستن بخش هایی که در معرض حرارت قرار دارند، ختم شود. در هنگام به وجود آمدن چنین شرایطی و همچنین  قرار گرفتن تحت حرارت بیش از حد در این قسمت، در دراز مدت میتواند منجر به سوراخ شدن انواع دیگ چدنی و فولادی موتورخانه شود. در چنین وضعیتی باید طی کوتاه ترین زمان ممکن به تعمیر دیگ موتورخانه بپردازید.

تعمیر دیگ چدنی موتورخانه توسط تعمیرکار تیم نگهداری از موتورخانه مجموعه ما

چرا توصیه می کنیم تعمیر دیگ چدنی موتورخانه خود را به ما بسپارید؟

یکی از اصلی ترین خدمات ما در مجموعه فنی و مهندسی تهویه گستر راگا، شامل تعمیر و نگهداری موتورخانه ها است. دیگ موتورخانه تنها یکی از بخش های این نوع از سیستم ها می باشد که ما به تعمیر آن ها می پردازیم.

اگر بپرسید که چرا توصیه می کنیم که تعمیر دیگ چدنی و فولادی خود را به ما بسپارید، باید بگوییم که مجموعه ما از مزیت های زیر برخوردار است و به همین علت توصیه می شود که برای این کار به ما مراجعه نمایید:

  • دارا بودن گرید نگهداری از تاسیسات مکانیکی و الکترونیکی
  • بهره مند بودن از حضور مهندسین و متخصصین توانمند
  • رعایت اصول مشتری مداری و ارائه خدمات با قیمت منصفانه
  • اعزام تیم تاسیسات به محل شما در کوتاه ترین زمان ممکن و به صورت 24 ساعته در تمامی 7 روز هفته
  • ارائه ضمانت در قبال تمامی خدمات از جمله تعمیر دیگ های چدنی و فولادی موتورخانه

خدمات تعمیر دیگ بخار (بویلر) تهویه گستر راگا برای محصولات چه برندهایی ارائه می شود؟

ما در تهویه گستر راگا، بویلر های تولید شده توسط برند های مختلفی را تعمیر می نماییم. برخی از این خدمات شامل موارد زیر هستند:

  • تعمیر دیگ شوفاژ کار
  • تعمیر بویلر پاکمن
  • تعمیر دیگ بخار ماشین سازی اراک
  • و تعمیر دیگ موتورخانه تولید شده توسط سایر برندهای موجود در بازار
دیگ چدنی شوفاژکار

اگر می خواهید در آینده نیز توضیحات این صفحه را مطالعه کنید می توانید نسخه PDF را دانلود کنید.

تعمیر دیگ موتورخانه با ضمانت به چه معناست؟

تمامی سرویس های ما از جمله تعمیر دیگ موتورخانه و سرویس آن، شامل تضمین کیفیت انجام کار هستند. این سرویس ها با بهترین کیفیت در بهترین زمان ممکن انجام شده و بهره بردن از حضور متخصصین توانمند در کنار ابزار و قطعات جانبی بسیار با کیفیت، می تواند این اطمینان را به شما بدهد که تا مدت ها می توانید از این وسیله سرمایشی به بهترین نحو استفاده کنید. ما در زمان اتمام پروژه یک کارت شامل زمان انجام خدمت، مدت گارانتی و سایر جزئیات در اختیار شما قرار خواهیم داد بدین معنا که در صورت بروز مشکل در خدمات ارائه شده ، این مجموعه آماده رفع نقص می باشد.

16 پاسخ به “تعمیر دیگ چدنی موتورخانه”

  1. رضا سیدی گفت:

    دیگ چدنی شوفاژ کار رو هم تعمیر میکنید؟

  2. بله، تعمیر دیگ های چدنی شوفاژکار نیز یکی از خدمات ما است.

  3. عباس گرداغلی گفت:

    سلام. ممنون بابت مطالب مفیدتون
    هزینه اسیدشویی دیگ چقدر میشه ؟ و اینکه عدد 400 بغل دیگ چدنی یعنی چی ؟

  4. علی سلطانپور گفت:

    با سلام .وقت بخیر .هزینه ی تعمیر پره دیگ موتور خانه چقدره؟

  5. محسن طالبی گفت:

    سوالی که من دارم اینه که آیا برای رفع نشتی دیگ چدنی حتماً باید پره های دیگ تعویض بشه یا راه دیگه ای هم برای رفع نشتی به خصوص در دیگ چدنی شوفاژ کار وجود داره یا خیر؟

    • چنانچه دیگ موتورخانه شما دچار نشتی شده است باید بدانید که روش رفع نشتی و چکه کردن دیگ چدنی موتورخانه، کاملاً به علت خرابی بستگی دارد و برای اینکار باید از یک متخصص تعمیرات بویلر موتورخانه کمک بگیرید.

  6. حسین امینی گفت:

    سلام خسته نباشید یکی از پره های دیگ ام آی تری M موتورخانه مرکزی ما کمی نشتی آب دارد ، از پهلوی ترک جزیی دارد . آیا می توان بدون باز کردن نشتی اب را گرفت یا با چسب مخصوص ؟ یا جوشی که چدن را بگیرد ؟ راهنمایی می فرمایید . ممنونم

  7. محسن حاجیلو گفت:

    سلام هزینه تعمیر دیگ بخار چقدره؟

    • فرهاد غلامی گفت:

      هزینه تعمیر بویلر موتورخانه با توجه به نوع، جنس و مدل دیگ بخار و با توجه به نوع خرابی می‌تواند متفاوت باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  8. حسن خاکسار گفت:

    سلام
    شما برای تعمیر دیگ بخار روزهای تعطیل هم خدمات ارائه می دهید؟

    • فرهاد غلامی گفت:

      خدمات تعمیر بویلر چدنی و فولادی ما به صورت 24 ساعته در 7 روز هفه قابل ارائه است.

  9. علیرضا امجدی گفت:

    خسته نباشید.
    دیگ بخار ما نشتتی داره به نظرتون باید چیکار کنم؟

    • فرهاد غلامی گفت:

      نشتی بویلر می‌تواند ناشی از مشکلات آب‌بندی و یا سوراخ شدن یکی از پره‌های دیگ چدنی باشد. جهت بررسی دقیق‌تر و دریافت مشاوره از تعمیرکار بویلر می‌توانید با ما تماس بگیرید.

  10. احمد صالح پور گفت:

    سلام
    دیگ بخار نشتی میده می خواستیم ببینیم از پره آب میده یا از بوشن وسط پره؟ آیا میشه تشخیص داد؟

    • فرهاد غلامی گفت:

      تشخیص محل دقیق نشتی کار تقریباً دشواری است که تنها توسط تعمیرکار ماهر دیگ بخار قابل انجام است. برای رفع این مشکل توصیه می‌شود از یک تعمیرکار بویلر ماهر کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گواهی تایید صلاحیت

گواهی صلاحیت پیمانکاری از وزارت کار و رفاه اجتماعی

گواهی تایید صلاحیت

جزو انجمن صنفی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی

گواهی تایید صلاحیت

گواهی صلاحیت پیمانکاری از سازمان برنامه و بودجه کشور

گواهی تایید صلاحیت

صلاحیت ایمنی پیمانکاران HSE از وزارت کار و رفاه اجتماعی

×