نصب فن کویل فرایندی پیچیده و حساس است. شما برای نصب و راه اندازی فن کویل به منظور بهره وری از یک سیستم تهویه مطبوع مناسب باید این کار را با یک برنامه ریزی اصولی و استاندارد جلو برده و به این منظور لازم است با یک تیم یا شرکت فنی مهندسی معتبر همکاری کنید. فراموش نکنید که سیستم فن کویل از تجهیزات گران و حساسی تشکیل شده است و به همین دلیل بهتر است برای جلوگیری از این بروز مشکلات احتمالی راه اندازی و نصب انواع فن کویل را، حتماً به یک شرکت معتبر واگذار کنید.

برای کسب اطلاعات دقیق تر و بیشتر در مورد اعزام نصاب جهت راه اندازی fan coil می تواند ادامه این متن را مطالعه نمایید.

اعزام تعمیرکار
اعزام تعمیرکار
بیشتر آشنا شوید

فن کویل چیست؟

فن کویل یکی از سیستم های تهویه هوای مطبوع است که همان طور که از اسم آن مشخص است شامل دو بخش کویل و فن می  باشد. این دستگاه ها دارای قابلیت عملکرد دو حالته هستند؛ به این معنی که هم می توانند طی فصول سرد سال گرمای مورد نیاز فضا را تامین کنند و هم می توانند در روزهای گرم، به خنک سازی محیط بپردازند و هوای خنک مطبوعی را در فضای اطراف خود پخش کنند.

عملکرد این سیستم ها به این گونه است متناسب با تنظیمات حالت فن کویل، آب سرد یا گرم در داخل کویل به جریان درمی آید و هوای گرم یا سرد تولیده شده توسط فن در محیط پخش می شود. این دستگاه ها به دلیل اینکه می توانند در هر دو حالت گرمایشی و سرمایشی کار کنند، از اهمیت بالایی برخوردارند و در بسیاری از ساختمان ها اداری، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.

  • در نوع اول فن کویل علاوه بر تهویه سرمایش و یا گرمایش محیط، با دریچه هایی که در پشت خود دارد هوای تازه را نیز به داخل راه میدهند.
  • اما در نوع دوم فن کویل، به سرمایش و یا گرمایش محیط می پردازد و هوای تازه توسط هواساز از طریق کانال ها جابه جا خواهد شد.

راه اندازی فن کویل با ضمانت قیمت

انواع فن کویل کدامند؟

فن کویل ها را می توان براساس پارامترهای متفاوتی نظیر؛ موقعیت نصب، ظرفیت، شکل ظاهری، تعداد لوله و… در دسته های مختلفی جای داد. ما در این بخش قصد داریم انواع فن کویل را براساس موقعیت نصب مورد بررسی قرار داده و به توضیح مختصری از ویژگی هر یک از آنها بپردازیم. انواع فن کویل براساس موقعیت نصب شامل موارد زیر می شود:

  • فن کویل کاستی
  • فن کویل های سقفی
  • فن کویل دیواری
  • فن کویل زمینی

تاثیر ویژگی های انواع مختلف فن کویل در فرآیند نصب

از آنجایی که فن کویل ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آنها در مقایسه با دیگری مراحل نصب متفاوتی دارند، در این بخش به ارائه مزایا و ویژگی های این سیستم ها طی فرآیند راه اندازی پرداخته ایم. در نظر داشته باشید که هر کدام از آنها بسته به موقعیت نصبشان دارای ویژگی های مثبت و منفی خاص خود می باشند:  

فن کویل کاستی

فن کویل های کاستی یکی از پرطرفدارترین طرح های فن کویل به شمار می آیند که در سقف های کاذب قرار داده می شوند. ساختار فن کویل کاستی به شکلی است که مکش هوا در آن از رویه درونی و پرتاب هوا از دریچه های تعبیه شده در قسمت کناری صورت می گیرد. به کارگیری سقف کاذب در نصب فن کویل کاستی منجر می شود که تنها قسمت دریچه هوا در معرض دید باشد و دیگر قسمت های فن کویل مشخص نباشند.

یکی از مزیت های فن کویل کاستی این است که فضای کمی را اشغال می کند و همین امر سبب می شود که حتی درر کوچک ترین فضاها بتوان فن کویل کاستی را نصب کرد. فن کویل های کاستی را می توان به دو نوع فن کویل کاستی یک طرفه و فن کویل کاستی چهار طرفه تقسیم بندی کرد.

فن کویلی سقفی

فن کویل های سقفی به دو شکل روکار و توکار تولید و عرضه می شوند. فن کویل های سقفی توکار به دلیل اینکه فضای کمتری را به خود اختصاص می دهند و از نظر نمای ظاهری در طراحی داخلی دخالتی ندارند و همچنین به دلیل عدم تولید سر و صدا و آلودگی صوتی در حین کار، کاربرد فراوانی دارند و با استقبال بیشتری مواجه شده اند.

فن کویل دیواری

این نوع از فن کویل ها ظاهری شبیه به اسپلیت داشته و همانطور که از اسم آنها مشخص است به  صورت روکار بر روی دیوار قرار می گیرند. یکی از مزایای فن  کویل دیواری در مقایسه با انواع دیگر سرو صدای کم دستگاه  در هنگام کار است. به دلیل اینکه این نوع از فن کویل ها به صورت روکار نصب می شوند و در معرض دید قرار دارند، باید به شکل ظاهری و زیبایی این دستگاه دقت و توجه فراوانی شود. نکته ای هنگام نصب فن کویل دیواری باید به آن توجه شود این است که سقف و کف فن کویل نسبت به یونیت دستگاه در فاصله مناسبی قرار گیرند.

فن کویل زمینی

فن کویل های زمینی امروزه در ساختمان ها و مراکز اداری که دارای سقف کوتاه بوده ویا از سقف کاذب برخوردار نیستند، استفاده می شود. دلیل نامگذاری این دستگاه، نحوه نصب فن کویل است که بر روی سطح  و کف زمین قرار می گیرد، به دلیل اینکه این دستگاه به صورت روکار نصب می شود باید در شکل ظاهری آن توجه زیادی شود. تنها نکته ای که باید در هنگام انتخاب و  راه اندازی فن کویل در نظر بگیرید، انتخاب فضای کافی جهت نصب این دستگاه است.

فرایند نصب فن کویل شامل چه مراحلی است؟

سیستم های تهویه هوای فن کویل به دلیل پیچیدگی در نوع و مدل های متفاوت دارای مراحل نصب گوناگونی خواهند بود ولی به طور کلی، برای نصب فن کویل ها ابتدا باید به طراحی و نقشه کشی اولیه متناسب با فضا و حجم و قدرت دستگاه ها پرداخت، سپس با تهیه لوازم و قطعات مورد نیاز و برنامه ریزی کامل و جامع به عملیات نصب آن می پردازیم.

هزینه و قیمت نصب فن کویل چگونه تعییین می شود؟

همانطور که گفته شد فن کویل ها در انواع و ابعاد مختلفی ساخته و در بازار عرضه می شوند. به دلیل تنوع بالا این دستگاه و همچنین عواملی مانند؛ تعداد واحدهای ساختمان، ظرفیت فن کویل، نوع اجرای لوله کشی در ساختمان و نوع سازه نمی توان قیمت و هزینه مشخصی را جهت نصب فن کویل تعیین کرد و برای انجام اینکار لازم است که محلی که قرار است در آن فرآیند راه اندازی فن کویل صورت گیرد، توسط کارشناس بررسی شود.

هزینه و قیمت نصب فن کویل چقدر است؟

هزینه نصب دستگاه های فن کویل متناسب با نوع و مدل، اندازه و قدرت، محل نصب، لوازم و قطعات، نیروی کار و مدت زمان نصب دستگاه های فن کویل ها به شکل دقیق نمیتوان گفت. شما کارگزاران می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه و قیمت نصب فن کویل ها با شرکت تهویه گستر راگا تماس حاصل فرمایید.

نصب فن کویل در تهران

بله. سیستم فن کویل یک سیستم تهویه هوای نسبتا پیچیده می باشد، که مانند هر سامانه مکانیکی دیگری، در برخی اوقات به دلیل استفاده نادرست یا افزایش عمر دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر دارد، در هنگام بروز مشکل در سیستم خود در زمینه های تعمیر فن کویل ها نیز میتوانین از خدمات شرکت تهویه گستر راگا در کوتاه ترین زمان بیشترین بهره را ببرید. به این ترتیب می توان گفت ما تنها به نصب فن کویل مشغول نبوده و خدمات تعمیر و نگهداری آن را نیز پوشش می دهیم.

پرسش های متداول از ما در تهویه گستر راگا در مورد نصب فن کویل شامل موارد زیر است:

فرآیند انجام خدمات توسط نصاب فن کویل شامل چه مراحلی است؟

حال که میخواهیم در رابطه با نصب سیستم های تهویه فن کویل صحبت کنیم باید بگوییم که نصب اصولی ابتدا از طرح نقشه متناسب با حجم و اندازه دستگاه و با در نظر گرفتن محیط منزل و یا ساختمان، شروع  می شود. سپس در مرحله بعد خرید لوازم و قطعات با برنامه ریزی کامل صورت میگیرد. متناسب با پیچیدگی کار تعداد نیرو های لازم محاسبه و به عملیات نصب می پردازیم .

نصب فن کویل را در چه مناطقی از تهران انجام می دهیم؟

نصب فن کویل در تهران یکی از خدماتی است که ما در شرکت تهویه گستر راگا به شما عزیزان ارائه می دهیم. به این منظور ما، تیم های مختلفی را در مناطق مختلف تهران مستقر نموده ایم تا بتوانیم بهترین خدمات را در سریع ترین زمان ممکن به شما ارائه دهیم. خدمات راه اندازی فن کویل توسط متخصصین ما در تمامی مناطق تهران از جمله غرب تهران، شمال تهران، شرق تهران، جنوب تهران و مناطق مرکزی شهر و همچنین شهرستان های حومه قابل انجام است.

نصب فن کویل با ضمانت به چه معنا است؟

این مجموعه با داشتن سابقه درخشان در زمینه تعمیرات ، سرویس و نصب fancoil به همراه کادری متخصص و مجرب در این زمینه برای اطمینان خاطر داشتن شما عزیزان در هنگام پایان کار برگه ضمانت تقدیم شما می کند. شرکت تهویه گستر راگا با اطمینان از خدمات ارائه شده آمادگی قبول هرگونه فعالیت تاسیساتی با ارائه ضمانت نامه می باشد. در واقع نصب فن کویل شامل ضمانت صحت عملکرد دستگاه و سیستم راه اندازی شده از زمان پایان پروژه برای مدت مشخص است.

3 پاسخ به “نصب فن کویل”

  1. سعید شهریاری گفت:

    میخوام بدونم که دستمزد نصاب فن کویل سقفی شما حدوداً چقدر هست؟ یعنی بر اساس واحد حساب میشه یا به چه صورت هست؟

    • هزینه های نصب و راه اندازی فن کویل سقفی به عوامل مختلفی بستگی دارد که ابعاد، اندازه و تعداد واحدها یکی از آن ها است. برای استعلام دقیق قیمت نصب و راه اندازی fan coil های سقفی می توانید با ما تماس بگیرید.

  2. مهدی گودرزی گفت:

    میخوام بدون که محل نصب برای خانه ای که می خواهد فن کویل سقفی داشته باشد باید قطر سقفش چقدر باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گواهی تایید صلاحیت

گواهی صلاحیت پیمانکاری از وزارت کار و رفاه اجتماعی

گواهی تایید صلاحیت

جزو انجمن صنفی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی

گواهی تایید صلاحیت

گواهی صلاحیت پیمانکاری از سازمان برنامه و بودجه کشور

گواهی تایید صلاحیت

صلاحیت ایمنی پیمانکاران HSE از وزارت کار و رفاه اجتماعی

×