لوله کشی ساختمان: اعزام لوله کش آب و فاضلاب

لوله کشی ساختمان: اعزام لوله کش آب و فاضلاب

لوله کشی آب با هدف رساندن آب شرب به نقاط مختلف منزل جهت مصارف مختلف نظیر شست و شو و سایر موارد مشابه انجام می شود. سپردن لوله کشی به افراد مبتدی و غیرحرفه ای می تواند مشکلاتی نظیر افت فشار آب، خرابی های متعدد را به همراه داشته باشد. از این رو توصیه می شود که تعمیرات و راه اندازی لوله های آب ساختمان خود را تنها به لوله کش های ماهر بسپارید و چه بهتر که خدمات لوله کشی ساختمان را با منصفانه ترین قیمت و خدمات پس از فروش مناسب از شرکت های معتبر تاسیساتی مانند تهویه گستر راگا دریافت کنید.

اعزام تعمیرکار
اعزام تعمیرکار
گالری تصاویر
قیمت ها

قیمت و هزینه لوله کشی ساختمان توسط لوله کش ماهر چگونه تعیین می شود؟

در زمینه براورد هزینه و بررسی قیمت لوله کشی ساختمان بهتر است بدانیم،که بدون بازدید از محل و تشخیص نوع لوله کشی، لوازم و قطعات مورد نیاز و همچنین متراژ لوله کشی نمیتوان به صورت دقیق قیمتی را تعیین کرد. در ادامه به توضیحات بیشتر می پردازیم.

هزینه و قیمت لوله کشی ساختمان توسط لوله کش ماهر چقدر است؟

صحبت در رابطه با هزینه و قیمت بدون بازدید اولیه، کار اشتباهی می باشد. شما عزیزان میتوانید برای اطلاع از هزینه لوله کشی ساختمان و مراکز خود همچنین در مواقع قطع آب یا نشت گاز و آب با شرکت تهویه گستر راگا تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما با بازدید از محل و بررسی قطعات و لوازم مورد نیاز، طرح کلی و نقشه کار را تهیه کرده و با نیروی کار متخصص به فرایند لوله کشی بپردازند. این مجموعه دارای سابقه ی درخشان در زمینه لوله کشی ساختمان ها و مراکز تجاری بوده که با توجه با داشتن کادری متخصص و با تجربه باکیفیت ترین خدمات را با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان خدمت شما ارائه می دهد.

شرح تعمیرات حداقل قیمت(تومان) حداکثر قیمت(تومان)
نصب کامل سینک با نصب سیفون و شیرآلات 200000 500000
نصب شیرآلات دیواری 100000 200000
نصب روشویی پایه دار بهمراه نصب شیر روشویی 200000 250000
نصب روشویی بدون پایه بهمراه شیر روشویی 200000 300000
نصب دوش یونیک 100000 150000
نصب سیفون 100000 200000
رفع گرفتگی سیفون و زیرآبر 100000 150000
نصب پیسوار 80000
دریافت مشاوره (در صورت عدم درخواست تعمیرکار) 200000 200000

خدمات لوله کشی آب ساختمان تهویه گستر راگا، تماماً توسط لوله کش های ماهر و به بهترین نحو ممکن به انجام می رسند. شما می توانید برای کسب اطلاعات در زمینه لوله کشی با شماره تلفن های موجود تماس بگیرید.

بیشتر آشنا شوید

منظوراز لوله کشی ساختمان چیست؟

لوله کشی ساختمان ها و تاسیسات منازل دارای اهمیت زیادی می باشد زیرا که هر سازه برای سکونت نیاز به لوله کشی آب، گاز، فاضلاب و.. دارد، که باید به صورت اصولی و با استفاده از قطعات و لوازم با کیفیت انجام گیرد. از لوله کشی ساختمان برای انتقال مواد ( گاز، مایعات ) استفاده شده که از دو جنس پلاستیک و فلز تشکیل می شود. این سیستم نیز همانند سیستم سیم کشی ساختمان به دو صورت تو کار و روکار بهره برداری می شود.

لوله کشی آب ساختمان با چه هدفی انجام می شود؟

یکی از بارز ترین اهداف لوله کشی انتقال مواد از طریق لوله ها به تمام بخش های ساختمان، از جمله آب آشامیدنی برای رفاه و قابل سکونت بودن منازل می باشد. لوله کشی اصولی ساختمان ها و نقشه کشی مناسب تاثیر زیادی در فراهم سازی این رفاه دارد، همچنین استفاده از قطعات با کیفیت و نصب اصولی باعث افزایش طول عمر سیستم و بهره بیشتر می شود. این فعالیت در زمان ساخت و ساز ساختمان ها صورت میگیرد و در دو نوع توکار و روکار بکار میرود. برخی لوله کشی ها مانند لوله های انتقال مواد گازی در منازل همیشه باید به صورت روکار باشند.

لوله کشی آب ساختمان

انواع متدهای لوله کشی آب ساختمان

لوله کشی با لوله فلزی

امروزه لوله کشی با لوله فلزی در ساختمان ها کم تر دیده می شود، ولی بهتر است بدانیم که لوله های فلزی در دو نمونه آهنی و فولادی استفاده می شود که تنها تفاوت این دو در وزن لوله ها و براقیت آن ها می باشد. این لوله ها به دلیل داشتن ارزش قیمتی کمتر و تحمل فشار بیشتر، به عنوان لوله کشی فاضلاب استفاده می شود که البته افزایش امار رسوبات، نداشتن انعطاف در هنگام نصب، زنگ زدگی و خورده شدن لوله از جمله معایب این لوله ها می باشند.

لوله آب پلاستیکی

نوعی دیگر از لوله های مورد استفاده در لوله کشی آب ساختمان لوله آب پلاستیکی می باشد که امروزه به دلیل ارزش قیمتی و طول عمر مفید، نصب آسان تر، انعطاف پذیری در هنگام نصب، خوردگی و رسوبات کم تر، مورد استفاده بیشتری قرار می گیرد.

لوله کشی ساختمان

لوله کشی روکار

حتما برایتان سوال پیش آمده که چرا باید از لوله کشی رو کار استفاده کنیم؟

به دلیل نوع نصب این نوع لوله کشی بر روی دیوار است که اینگونه نام گذاری شده است، این سیستم دارای ظاهری نه چندان جالب بوده و امروزه کمتر در لوله کشی آب ساختمان دیده می شود ولی فرض کنید می خواهید لوله اضافه کنید و از جای دیگر برق بگیرید، در آن زمان است که برای جلوگیری از هزینه زیاد خرابی دیوار و …. لوله کشی به صورت روکار استفاده می شود، همچنین برای انتقال گاز در منازل نیز از لوله کشی روکار استفاده می شود .

لوله کشی توکار

لوله کشی تو کار امروزه در همان زمان ساخت ساز ساختمان انجام می گیرد که دارای ظاهری دلچسب تر و مرتب تر نسبت به لوله های روکار بوده ولی این سیستم دارای معایبی هم می باشد. این نوع لوله کشی به دلیل عبور از داخل دیوار در صورت نشتی یا مشکل و نقص دارای هزینه های بیشتری می باشد، زیرا در برخی موارد به دلیل اصولی نبودن لوله کشی توکار مجبور به ایجاد سوراخ هایی در دیوار و… می شویم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید این متن انگلیسی لوله کشی آب منازل را مطالعه کنید.

در لوله کشی ساختمان بهتر است از کدام روش استفاده کنیم؟

در امر لوله کشی یکی از فاکتورهای مهمی که باید در نظر داشت، کیفیت لوله کشی و اصولی انجام شدن آن است و توصیه کارشناسان تهویه گستر راگا به شما کاربران عزیز این است که در انتخاب لوله کش دقت کنید و از افرادی کمک بگیرید که از تجربه و مهارت بالا در این کار برخوردار باشند.

یکی از بهترین روش های لوله کشی، لوله کشی کلکتوری با به کارگیری لوله های لایه ای و تو در تو، به صورت سقفی می باشد که در ساختمان های بازسازی شده یا تازه ساخت جهت لوله کشی آب و لوله کشی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. و حالا می پرسید که چرا این روش مناسب تر از سایر روش ها است؟ به این دلیل، که تاثیر بدی بر روی سرعت و فشار آب نمی گذارد و می توانید با استفاده از شیر هواگیری که در قسمت بالایی کلکتور قرار دارد، هوای موجود در لوله ها را خارج کنید.

مزایای استفاده از روش کلکتوری

  • افزایش طول عمر لوله ها
  • درصد پایین ترکیدگی و فرسودگی لوله ها
  • افزایش فشار آب
  • کنترل جریان آب لول ها در محل های مختلف در ساختمان
  • اگر از کلکتور استفاده کنید، هنگام تعمیر نیازی به قطع کردن آب کل ساختمان نیست و فقط جریان آب همان قسمتی که به تعمیر نیاز دارد، قطع می شود.
  • در این روش لوله ها کم تر دچار نشتی می شوند.
لوله کش

انواع لوله های مورد استفاده در لوله کشی آب ساختمان کدامند؟

لوله آب های فلزی

برای نصب لوله های فلزی از ابزاری همچون  آچار لوله گیر، وسایل جوشکاری، آچار در سایز های مختلف، لوله باز کن و لوازم جانبی، اره آهن بر، تراز و… استفاده می شود.

لوله آب های پلاستیکی

برای نصب لوله های پلاستیکی لوازم و قطعات با لوله کشی های فلزی تفاوت چندانی ندارد که این قطعات شامل اتویی، لوله خم کن و.. می توان اشاره کرد.

یکی دیگر از منابعی که می توانید در مورد لوله های آب ساختمان مطالعه کنید متعلق به وب سایت hometips است.

لوله کش آب ساختمان

لوله کشی آب ساختمان شبانه روزی به چه معنا است؟

برخی مراکز و ساختمان های تجاری به صورت 24 ساعته و شبانه روزی مشغول فعالیت می باشند، این مراکز در صورت بروز مشکل در تایم هایی غیر از تایم اداری و به صورت شبانه روزی نیازمند ارائه برخی خدمات می باشند. تهویه گستر راگا برای رفع این مشکل آماده خدمت رسانی در زمینه لوله کشی ساختمان، رفع نشتی و قطع آب، کلیه خدمات تاسیساتی، الکتریکی و تهویه هوای مطبوع نیز می باشد.

لوله کشی تاسیسات ساختمانی

هزینه لوله کشی ساختمان چگونه تعیین می شود؟

یکی از دغدغه های اصلی افراد بعد از در نظر گرفتن درستی کار، قیمت لوله کشی آب ساختمان است. اما لازم است بدانید که بدون بازدید و بررسی کارشناسان و همچنین قبل از تهیه نقشه توسط مهندسین نمی توان قیمت دقیقی را به شما عزیزان ارائه داد. به طور کلی هزینه خدمات مرتبط با تامین آب شرب منازل و ساختمان‌ها از چند فاکتور مختلف زیر تاثیر خواهند گرفت:

  • قیمت لوله
  • قیمت شیر آلات
  • قیمت اتصالات
  • دستمزد لوله کش (plumber)
  • میزان و حجم کار
  • متراژ ساختمان و تعداد حمام و دستشویی
  • جنس و کیفیت لوله
عنوان خدماتقیمت لوله کشی ساختمان (به تومان)
لوله کشی آب سرد و گرم و فاضلاب (هر متر از زیربنای واحد)35.000
دستمزد لوله کشی آب و شوفاژ از سایز 16 الی 32 میلیمتر به روش سیستم سنتی (به صورت زیرکار) – هر متر طول25.000
دستمزد لوله کشی آب و شوفاژ از سایز 16 الی 32 میلیمتر به روش کلکتوری (به صورت زیرکار)- هر متر طول22.000
دستمزد لوله کشی آب و شوفاژ از سایز 16 الی 32 میلیمتر به روش سیستم سنتی (به صورت روکار) – هر متر طول30.000
دستمزد لوله کشی آب و شوفاژ از سایز 16 الی 32 میلیمتر به روش کلکتوری (به صورت روکار) – هر متر طول20.000
اجرت فوم کشی و عایق کاری لوله ها 10.000
سوراخکاری جهت عبور لوله ها (به ازای هر عدد)25.000
اجرای گرمایش از کف 45.000
نصب جعبه کلکتوری (45*45 یا 45*65)40.000
نصب جعبه کلکتوری 90*4545.000
لوله کشی ساختمان مسکونی (براساس متراژ) – هر متر مربع 35.000 تا 45.000
لوله کشی ساختمان تجاری (براساس متراژ) – هر متر مربع 50.000 تا 80.000
هزینه ایاب و ذهاب 50.000

اصول لوله کشی آب ساختمان

همان طور که می دانید یکی از مهم ترین و حساس ترین مرحله در ساختمان سازی، لوله کشی آب ساختمان می باشد. به همین خاطر لوله کشی باید با رعایت اصول ایمنی و استانداردهای تعیین شده، صورت گیرد. یکی از بندهای مقررات ملی ساختمان، رعایت کامل اصول لوله کشی ساختمان می باشد.

در واقع، لوله کش باید طبق نقشه و رعایت اصول لوله کشی ساختمان عمل کند و در پایان مرحله لوله کشی می بایست انبساط و انقباض لوله ها در لوله کشی آب گرم و آب سرد در نظر گرفته شود و از نبود نشتی در تاسیسات اطمینان حاصل نماید.

تنها فعالیت و خدمات لوله کش ها به نصب و لوله کشی ختم نمیشود، خدماتی همچون موارد گفته شده در بخش زیر را هم شامل میشود:

  • تغییر مسیر لوله ها
  • یافت نشتی و از بین بردن آن
  • تعویض لوله های پوسیده
  • تعویض شیر آلات ساختمانی
  • رفع گرفتگی لوله ها
  • شست و  شو و سرویس لوله ها
  • تعمیر پمپ آب ساختمان
لوله کشی ساختمان

ثبت سفارش جهت دریافت خدمات لوله کشی آب ساختمان به چه روش هایی انجام می شود؟

ما در مجموعه تهویه گستر راگا برای حفظ رضایت و تسریع در امور سفارش خدمات لوله کشی ساختمان و خدمات قطع و یا نشت آب، تعمیرات و سرویس قطعات و شیر آلات و… مراحل ثبت سفارش را به صورت کاملا برنامه ریزی شده و یک سیکل کاملا از قبل تهیه شده برای شما فراهم آورده ایم تا در کوتاه ترین زمان آماده خدمت رسانی به شما کارگزاران محترم باشیم.

شما می توانید با استفاده از دو روش ثبت درخواست تلفنی و یا اینترنتی، تمامی پروژه های مرتبط با تاسیسات خود را به ما بسپارید. برای این کار کافی است، با یکی از شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید، یا با استفاده از فرم ثبت سفارش، درخواست خود را برای ما ارسال نمایید. به این ترتیب همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن و با توجه به سنجش نیازهای شما، پس از ارسال یک پیش قرارداد و دریافت تائیدیه شما، یک یا چند نفر از متخصصین مربوطه را برای سنجش دقیق تر و شروع انجام پروژه به محل کار شما اعزام خواهند نمود.

لوله کشی تاسیسات ساختمانی

چنانچه می خواهید در آینده نیز به اطلاعات و قیمت های درج شده در این مطلب دسترسی داشته باشید، می توانید نسخه PDF آن را دانلود کنید.

فرآیند انجام خدمات توسط متخصصین تهویه گستر راگا شامل چه مراحلی است؟

شرکت تهویه گستر راگا برای سهولت در ارائه خدمات و تسریع در رفع نیاز شما عزیزان تمامی مراحل ثبت سفارشات شما را به صورت کاملا برنامه ریزی شده از طریق سایت و یا تماس تلفنی در اختیار شما می گذارد :

  •  در مرحله اول کارشناسان ما بازدید اولیه از پروژه را برای طراحی و نقشه اولیه کار انجام می دهند.
  • در مرحله دوم با توجه به طرح اولیه و نوع کار لوازم و قطعات مورد نیاز تهیه می شود .
  • مرحله سوم انتخاب نیروی کار متخصص با توجه به بزرگی و سختی کار پروژه می باشد.
  • مرحله آخر مرحله پیاده سازی تمامی طرح ها و نقشه ها توسط این مجموعه و کادر مجرب می باشد.

مجموعه ما با داشتن سابقه درخشان در زمینه تاسیسات ساختمانی و لوله کشی آب و کلیه خدمات رفع نشتی، نصب، تعمیر و سرویس سیستم های ساختمانی و مراکز، تمامی فعالیت های خود را به صورت کاملا ضمانتی تحویل شما عزیزان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گواهی تایید صلاحیت

گواهی صلاحیت پیمانکاری از وزارت کار و رفاه اجتماعی

گواهی تایید صلاحیت

جزو انجمن صنفی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی

گواهی تایید صلاحیت

گواهی صلاحیت پیمانکاری از سازمان برنامه و بودجه کشور

گواهی تایید صلاحیت

صلاحیت ایمنی پیمانکاران HSE از وزارت کار و رفاه اجتماعی

×