علل یکسره کار کردن پمپ آب ساختمان چیست؟

علل یکسره کار کردن پمپ آب ساختمان چیست؟

در بسیاری از ساختمان‌های امروزی به دلیل افزایش تعداد طبقات و کمبود فشار آب شهری استفاده از پمپ آب لازم و ضروری شده است که به دلیل استفاده مداوم و مکرر از آن و همچنین دلایل دیگری ممکن است، دچار ایراداتی شود که یکی از آن‌ها یکسره کار کردن پمپ آب است.

در این مطلب که توسط تیم تعمیر پمپ آب تهویه گستر راگا، نوشته شده است، به بررسی این مشکل و معرفی روش رفع آن پرداخته ایم.

علت‌های یکسره کار کردن پمپ آب ساختمان

موارد مختلفی می‌تواند منجر به یکسره کار کردن پمپ آب شود که باید سریعا آن را توسط تعمیرکار پمپ آب رفع کرد تا از ایجاد مشکلات جدید‌تری در پمپ جلوگیری کرد. در ادامه به برخی از دلایلی که منجر به یکسره کار کردن پمپ آب می‌شود، اشاره کرده‌ایم پس تا پایان با ما همراه باشید زیرا، پمپ شما نیز ممکن است با این مشکل رو به رو شود.

1. کلید اتوماتیک پمپ آب تنظیم نشده است.

تنظیم نبودن کلید اتوماتیک دلیل یکسره کار کردن پمپ آب ساختمان

اگر پمپ آب ساختمان یکسره کار می‌کند، دلیل آن را می‌توان در تنظیم نبودن کلید اتوماتیک آن جست و جو کرد. کلید‌های اتوماتیک که در پمپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، به واسطه پیچ‌هایی که در آن‌ها تعبیه شده است قابلیت تنظیم دارند. در زمان نصب پمپ آب تنظیم کلید اتوماتیک به واسطه تکنسین باید انجام بگیرد و بر اساس آن فشار قطع و وصل پمپ تنظیم می‌شود.

عملکرد این کلید به این صورت است که زمانی که یکی از شیر آب‌های ساختمان باز می‌شود، پمپ آب روشن می‌شود و زمانی که شیر آب بسته می‌شود دستور خاموش شدن پمپ آب را صادر می‌کند. بنابراین تنظیم نبودن کلید اتوماتیک پمپ آب سبب می‌شود که پمپ خاموش نشود و مداوم کار کند که در دراز مدت باعث می‌شود که پمپ بسوزد پس برای جلوگیری از چنین اتفاقی در اسرع وقت با یک تعمیر کار پمپ آب تماس بگیرید.

2. پمپ آب هوا گرفته است.

یکی از دلایل دیگر برای یکسره کار کردن پمپ آب، هوا گرفتن آن است. این مورد نیز قابل بررسی است و معمولا بسیار کم مشاهده شده است که ممکن است، هوای پمپ مانع از عملکرد اتومات پمپ شود. به هر حال این مورد نیز می‌تواند یکی از دلایل یکسره کار کردن پمپ آب باشد که توصیه می‌شود، به صورت دوره‌ای هواگیری پمپ آب انجام شود.

علل یکسره کار کردن پمپ آب ساختمان چیست؟

3. ست کنترل پمپ آب معیوب می‌باشد.

یکی از مشکلاتی که برای ست کنترل ممکن است، پیش بیاید خال زدن است که به این معناست کنتاکت‌های از جنس پلاتین ست کنترل به هم می‌چسبند. اگر چنین انفاقی بیافتد، پمپ آب به صورت یکسره کار می‌کند که حتما برای رفع آن باید سریعاً تعمیرکار پمپ آب را از یک شرکت معتبر فراخواند. خراب بودن ست کنترل علاوه بر اینکه باعث یکسره کار کردن پمپ آب می‌شود، هزینه‌های تعمیرات سنگینی را ممکن است به همراه داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر ست کنترل به اینجا مراجعه کنید.

4. نشتی لوله کشی ساختمان دلیلی برای یکسره کار کردن پمپ آب است.

یکی دیگر از مواردی که در زمان رفع مشکل یکسره کار کردن پمپ آب باید بررسی شود، نشتی لوله کشی ساختمان است. سیستم‌های لوله کشی باید به صورت دوره‌ای بررسی شوند زیرا امکان فرسودگی و آسیب دیدگی آن‌ها وجود دارد.

با نشتی پیدا کردن لوله‌های ساختمان، اتوماتیک پمپ آب سریع‌تر عمل می‌کند که در ادامه روند کار اگر پمپ آب این توانایی را داشته باشد که زودتر از تخلیه، فشار لازم را برقرار کند عملکرد اتوماتیک پمپ دوباره انجام می‌شود. اما اگر این انفاق نیافتد و پمپ قادر به تامین فشار لازم و کافی نباشد، پمپ آب یکسره کار می‌کند که باید بررسی آن را به تعمیرکاران حرفه‌ای بسپارید.

برای آنکه بفهمید که علت یکسره کار کردن پمپ آب ناشی از نشتی است، تمام شیرها را ببندید که اگر رفته رفته دمای پمپ زیاد شد و شروع به داغ شدن کرد، مشکل از اتوماتیک است و ربطی به نشتی لوله‌ها ندارد.

5. باز بودن شیر آب باید بررسی گردد.

یکی دیگر از موارد ساده و قابل بررسی که دلیلی برای یکسره کار کردن پمپ آب است، باز بودن شیر آب است. دلایل مختلفی می‌تواند دلیل این امر باشد که پمپ آب نمی‌تواند این مقدار آب را جبران کند. برای این امر باید موارد زیر بررسی گردد:

بررسی شیلنگ آب کولرهای آبی
بررسی شیلنگ آبگرمکن
بررسی آب فلاش تانک

با بررسی‌های لازم و احتمال نشتی و تنظیم کردن موارد فوق می‌توان یکسره کار کردن پمپ آب را برطرف کرد.

دلایل یکسره کار کردن پمپ آب

6. پمپ آب بدون آب کار می‌کند.

دلیل دیگری که سبب یکسره کار کردن پمپ آب می‌شود، بدون آب کار کردن پمپ است. ممکن است که آب شهری قطع شود و یا اینکه مخزن و منبعی که به آن متصل است، خالی شود که در نتیجه آن پمپ آب یکسره کار می‌کند. به یاد داشته باشید، خشک کار کردن پمپ آب سبب می‌شود که آسیب زیادی به پمپ وارد شود.

کم فشار بودن پمپ آب سبب می‌شود که مدام پمپ کار کند و از تانکر آب را بکشد که همین امر سبب می‌شود، پمپ مدام کار کند. با تعمیر به موقع پمپ آب و رفع این مشکل از فرسودگی بیش از حد پمپ و تعمیرات دیگر آن جلوگیری کنید.

تعمیر پمپ آب و رفع مشکل یکسره کار کردن آن

تعمیر پمپ آب ساختمان

برای تعمیر پمپ آب و رفع مشکل یکسره کار کردن آن بهتر است که این کار را به شرکت معتبر فعال در این زمینه بسپارید که تکنسین‌های با دانش و مهارت را به خدمت می‌گیرد. این شرکت‌ها قیمت‌هایی که برای تعمیر دریافت می‌کنند، کاملا بر طبق تعرفه هاست که افرادی که به عنوان نیروی آزاد کار می‌کنند، معمولا قیمت‌هایی بیشتر را در نظر می‌گیرند. شرکت تهویه گستر راگا مفتخر است که با قیمتی منصافه، بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد. در صورت در خواست اعزام نیرو  برای رفع مشکل یکسره کار کردن پمپ آب تماس بگیرید.


تماس(02155957723)

نسرین ولی خانی
نسرین


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×