چه طور می توان پرشر سوئیچ پمپ آب را تعویض و یا تعمیر کرد؟

چه طور می توان پرشر سوئیچ پمپ آب را تعویض و یا تعمیر کرد؟

اگر شما هم چنانچه به دنبال کسب اطلاعات آموزشی در زمینه نحوه تعویض پرشر سوئیچ پمپ آب هستید، پیشنهاد می‌شود خواندن این مطلب را از دست ندهید.

اگر به دنبال یک تعمیرکار حرفه ای و ماهر جهت تعویض یا تعمیر پمپ آب ساختمان خود هستید، می‌توانید از مجموعه تهویه گستر راگا که از قطعات یدکی و با کیفیت استفاده می‌‌کنند، کمک بگیرید.

پرشر سوئیچ یکی از قطعات مهم و کاربردی در پمپ به شمار می‌رود، که وظیفه آن کنترل و تنظیم میزان فشار دستگاه، زمانی که روشن و خاموش می شود، را برعهده دارد و با بکارگیری این قطعه در پمپ خانگی دیگر خبری از افت فشار یا بالا و پایین رفتن فشار آب نخواهد بود.

بنابراین؛ نتیجه می‌گیریم که خرابی کلید اتومات چقدر می‌تواند عملکرد صحیح پمپ آب را تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش بازدهی دستگاه شود. در ادامه مطلب قصد داریم به نحوه تعویض پرشر سوئیچ پمپ آب که یکی از خدمات زیر مجموعه تعمیر پمپ آب خانگی است بپردازیم.

علائم خرابی شدن پرشر سوئیچ در پمپ آب ساختمان

کاملا بدیهی است، هر وسیله ای که خراب می‌‌شود از خود علائم را بروز دهد، که می‌‌توان به کمک آنها مشکل اصلی دستگاه را پیدا کرده و اقدامات لازم جهت تعمیر یا تعویض پرشر سوئیچ پمپ آب انجام شود. نشانه های از کار افتادن این قطعه شامل موارد زیر هستند:

  1. وجود نشتی آب در جعبه پرشر سوئیچ
  2. نشتی داشتن قسمت زیرین کلید اتومات
  3. نوسان و تنظیم نبودن فشار دستگاه
  4. عدم کارکرد صحیح پمپ خانگی
  5. افت و بالا نرفتن فشار آب پمپ

چنانچه پمپ آب ساختمان شما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد، می‌توانید از متخصصین مجموعه ما جهت عیب یابی و رفع این مشکل کمک بگیرید.

تعویض پرشر سوئیچ پمپ آب

مراحل عیب یابی و تشخیص مشکل در پرشر سوئیچ پمپ

اقدامات لازم جهت پیدا کردن و تشخیص مشکل در پرشر سوئیچ شامل مراحل زیر می‌باشد:

  1. قبل از انجام هرکاری، ابتدا باید اتصال برق پمپ را قطع کنید.
  2. به منظور دسترسی به پرشر سوئیچ، پیچ های جعبه را با استفاده از پیچ گوشتی و خلاف جهت عقربه های ساعت باز کنید.
  3. در این مرحله می‌بایست به زیر این قطعه از پمپ دست کشید و از نبود نشتی اطمینان حاصل کرد. اگر نشتی مشاهده کردید، می‌‌‌تواند علت‌های مختلفی از جمله شل بودن پرشر سوئیچ، خرابی صفحه دیافراگم داشته باشد، که می‌‌توانید برای شل بودن پرشر با استفاده از آچار آن را محکم کنید، اما در صورت خرابی دیافراگم و تعمیر آن باید از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.
  4. اتصالات الکتریکی را بررسی کنید، اگر همچنان با مشکل افت فشار مواجه هستید، بهتر است برای رفع مشکل، اتصالات آن را با دست کشیده و مجدد آن را وصل کنید. اگر با انجام این کار همچنان با کم بودن فشار آب دست و پنجه نرم می‌‌‌کنید، دستگاه خبر از خرابی پرشر سوئیچ می‌دهد و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.
  5. برای اطمینان از کارکرد صحیح پرشر سوئیچ می توانید شیر آبی که به پمپ نزدیک‌تر است را باز کرده تا با این روش دستگاه شروع به کار کردن کند
  6. اگر دیدید که پرشر سوئیچ در حال باز و بسته شدن است، احتمالا افت فشار آب، ناشی از گرفتگی و تجمع رسوبات باشد. اما اگر فشار در پمپ پایین باشد و پرشر سوئیچ هم بسته نشود، در این حالت پرشر سوئیچ باید تعویض گردد.
  7. بررسی بخش های فلزی مربوط به اتصالات الکتریکی پرشر سوئیچ

نحوه تعویض پرشر سوئیچ پمپ آب

گاهی اوقات برخی از خرابی ها و مشکلات کلید اتومات یا کلید فشار در پمپ به قدری زیاد و غیر قابل تعمیر است که نمی‌‌توان مشکلات آن را برطرف ساخت و حتما باید تعویض شود. تعویض و نصب مجدد آن دارای چندین مرحله است که در ادامه به آن می پردازیم.

توجه داشته باشید که تعویض پرشر سوئیچ پمپ آب و نصب مجدد آن، امری کاملا تخصصی است که نیاز به تخصص و مهارت بالا دارد. به همین خاطر باید توسط تعمیرکار ماهر این کار انجام شود.

عدم توجه به این موضوع و سپردن آن به دست افراد غیر حرفه‌ای و بی‌تجربه، علاوه بر خسارت مالی و پرداخت هزینه‌های چند برابر، نمی‌توانند این قطعه را به خوبی عوض کرده و  نصب کنند و در آخر مشکلات بیشتری را برای پمپ و قطعات آن به وجود می‌‌‌آوردند و همیشه یک ضرب المثل قدیمی و معروف است که میگه؛ اومد ابروشو درست کنه، زد چشمشم کور کرد.

فرایند تعویض و نصب سوئیچ فشار جدید شامل مراحل زیر می شود:

مرحله اول؛ شیوه تعویض پرشر سوئیج پمپ آب

در وهله اول، قبل از شروع هر اقدامی، برای جلوگیری از برق گرفتگی، می‌‌بایست برق دستگاه کاملا قطع شود و اقدامات زیر انجام شود:

  1. آب داخل مخزن را به وسیله شیر تخلیه که در قسمت زیرین مخزن تحت فشار قرار گرفته شده، کاملا خالی کنید.
  2. حالا نوبت آن رسیده است که به کمک پیچ گوشتی، پیچ‌‌های جعبه‌‌‌ای که پرشر سوئیچ در آن قرار دارد، را باز کنید.
  3. بعد از اینکه از قطع بودن برق مطمئن شدید، به باز کردن سیم‌‌های اتصال دهنده کلید اتومات پمپ بپردازید.
  4. بعد از اینکه سیم‌‌های اتصال دهنده را کاملا  قطع کردید، می‌توانید پرشر سوئیچ را از پمپ خارج کنید.
  5. هنگام قطع کردن سیم‌های آن، به نحوه قرارگیری سیم‌ها توجه کنید، که هنگام نصب پرشر سوئیچ جدید با مشکلی مواجه نشوید.

پرشر سوئیچ پمپ

مرحله دوم از تعویض کلید اتومات پمپ آب؛ بررسی و کنترل میزان فشار هوا داخل مخزن تحت فشار

بعد از جدا کردن پرشر سوئیچ و شروع فرایند نصب قطعه جدید، می‌‌بایست میزان فشار هوا در داخل مخزن تحت فشار را بررسی و بسنجید، تا در آینده برای پمپ ساختمان مشکلی پیش نیاید و بخواهید هزینه‌های زیادی را بابت تعمیر آن پراداخت کنید.

چنانچه مایل به کسب اطلاعات در زمینه تعمیر پمپ آب خانگی هستید، می توانید روی عبارت کلیک کنید.

همان طور که در مرحله قبل گفته شد، باید از قطع بودن برق سیستم مطمئن شده و آب داخل مخزن را به کلی خالی کنید. حالا باید شیری که در قسمت بالای مخزن تعبیه شده است را پیدا کرده و به وسیله یک فشار سنج، میزان فشار هوا داخل مخزن را اندازه گیری کنید و در صورت کم و زیاد بودن آن را تنظیم کنید.

اگر میزان فشار هوا بیشتر از حد استاندارد (2 مرتبه پایین تر از فشارCut- IN) بود، می‌بایست باد مخزن را تا رسیدن به حد مجاز را خالی کنید، ولی اگر میزان فشار هوا کم تر از حد تعیین شده باشد، می‌توانید به کمک کمپرسور هوا، میزان باد آن را تنظیم کرده و به حد استاندارد برسانید.

مرحله پایانی تعویض پرشر سوئیچ پمپ آب؛ نصب و جایگزین کردن قطعه جدید

  1. برای نصب و قرار دادن پرشر سوئیچ جدید، ابتدا لازم است با استفاده از سمباده سری فلزی سیم های اتصال دهنده را از هرگونه کثیفی و رسوب تمیز کنید تا در اتصال برق کلید اتومات مشکلی پیش نیاید.
  2. در این قسمت از فرایند نصب، باید چندین مرتبه از نوار لوله را به دور ورودی لوله آبی که کلید اتومات بر روی آن قرار می‌‌گیرد، می‌بندیم. فقط مراقب باشید که تعداد دور نوار لوله زیاد نشود که ورودی لوله را مسدود کرده و عملکرد پرشر سوئیچ را دچار اخلال می‌‌کند.
  3. حالا می‌‌توانید پرشر سوئیچ جدید را در پمپ قرار دهید. به طوریکه در پوش کلید اتومات را با استفاده از پیچ گوشتی باز کرده و بدنه پرشر سوئیچ را بر روی لوله آب ورودی به پمپ قرار دهید و به کمک آچار فرانسه آن دو را به هم محکم کنید.
  4. نصب برق کلید اتومات پمپ (پرشر سوئیچ) بر روی سیستم
  5. تنظیم فشار پمپ آب ساختمان از طریق پرشر سوئیچ جدید
  6. درپوش پرشر سوئیچ را بسته و سیستم را روشن می‌‌کنیم تا از نحوه عملکرد صحیح آن با روشن و خاموش کردن پمپ مطمئن شویم.

می‌توانید برای مشاوره و هرگونه کمکی در زمینه تعمیر یا تعویض پرشر سوئیچ پمپ آب با مجموعه ما تماس بگیرید و از نظرات و پیشنهادات کارشناسان ما بهره مند شوید.

مجموعه ما در زمینه خدمات تعمیر پمپ آب ساختمان چه مزایایی را ارائه می دهد؟

تهویه گستر راگا برای آسایش خیال و جلب رضایت شما مشتریان عزیز، که همیشه یکی از مهم ترین دغدغه های این مجموعه است، در کنار خدمات مربوط به تعمیر و نگهداری از انواع پمپ و تعویض پرشر سوئیچ پمپ آب ارائه می دهد، یکسری مزایا و امتیازات ویژه در نظر گرفته است، که شامل موارد زیر هستند:

  • ارائه ضمانت مدت دار
  • امکان مشاوره و بهره مندی از نظرات کارشناسان
  • ارائه خدمات به صورت 24 ساعته و در تمام مناطق تهران
  • استفاده از قطعات یدکی و اورجینال
  • اعزام تعمیرکار در طی سریع‌ترین زمان در محل

اگر مایل به دریافت خدمات از این مجموعه هستید، می‌‌توانید با استفاده از دو روش، تماس با شماره های موجود در سایت و تکمیل فرم ثبت درخواست، سفارش خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما بعد از دریافت اطلاعات دقیق و بررسی‌های لازم، نزدیک‌ترین نیروی خود را برای تعویض پرشر سوئیچ پمپ آب به محل مورد نظرتان اعزام می‌‌نماید.

مینا اصغری
مهندس مکانیک و کارشناس سیستم های تهویه متبوع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×