نمایندگی تعمیر کولر گازی گری: اعزام تعمیرکار اسپلیت gree

نمایندگی تعمیر کولر گازی گری: اعزام تعمیرکار اسپلیت gree

اگر به دنبال یک مرکز معتبر برای تعمیر کولرگازی گری در تهران هستید و ارائه خدمات در زمان کوتاه برای شما اهمیت بالایی دارد، تهویه گستر راگا گزینه خوبی می باشد. زیرا، این مجموعه نمایندگی تعمیر کولر گازی گری در تهران است که با چندین سال سابقه درخشان توانسته بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کند.

ما در این مقاله اطلاعاتی را در خصوص شایع ترین خرابی های کولرگازی در اختیار شما قرار داده ایم، همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر  به صفحه تعمیر کولرگازی نیز مراجعه کنید.

کولرهای گازی برند گری

کولرهای گری متعلق به شرکت چینی صنایع الکترونیکی گری است، که در سال 1991 در ژوهای چین تاسیس شد. شرکت گری از کارخانه‌هایی است که محصولاتی با کیفیت تولید می‌کند، و صادرات آن به اکثر نقاط جهان است. این محصولات چند سالی است که در بازار ایران هم در حال فروش است و مشتریان بسیاری دارد. هرچند تعمیرکاران غیر مجاز به علت عدم آشنایی با مکانیزم کار دستگاه منجر به خرابی بیشتر می‌شوند و مشکل را به گردن تولید کننده می‌اندازند. با استفاده از نمایندگی تعمیر کولر گازی گری این مشکل حل خواهد شد و به راحتی تمام قطعات مورد نیاز کولر شما تأمین و تعمیر آن در چند ساعت انجام می‌شود. در این مقاله درباره تعمیر کولرگازی گری، عیوب شایع و روش نگهداری از آن صحبت می‌کنیم.

Gree air conditioner

 

آشنایی با چند مدل پرفروش از کولرهای گری

شرکت گری با سابقه طولانی خود توانسته محصولات با کیفیتی تولید کند، و همچنین با ارائه گواهی نمایندگی تعمیر کولر گازی گری ، فراهم کردن قطعات را برای کشورهای دیگر آسان کرده است. شرکت گری با تولید کولر گازی دیواری، ایستاده، پشت شیشه‌ای، قابل حمل و مدل رطوبت زدا، یکی از چند شرکت معتبری است که محصولاتش در ایران به راحتی یافت می‌شود. البته نمونه دیواری کولر گازی، و همچنین مدل پشت شیشه‌ای، فروش بیشتری در بین این محصولات دارند. در زیر چند مدل از پرفروش‌ترین کولرهای گازی دیواری گری لیست شده است.

  • کولر گازی گری مدل U-Crown I
  • کولر گازی گری مدل Hansol
  • کولر مدل Lomo
  • کولر گازی مدل Amber

مناطق تحت پوشش مجموعه ما برای تعمیر کولرگازی گری

این روزها پیدا کردن یک تعمیرکار حرفه ای که در زمان کوتاه بتواند به محل مورد نظر اعزام شود خیلی کم پیدا می‌شود. از این رو مجموعه ما تیم هایی را از بهترین تعمیرکاران برای تعمیر کولرگازی گری در سراسر تهران مستقر کرده تا هنگام درخواست شما در سریع ترین  زمان ممکن به محل شما برسند. محله های تحت پوشش مجموعه ما عبارتند از:

  • تمام مناطق شرق تهران
  • تمام مناطق غرب تهران
  • شمال تهران
  • جنوب تهران
  • مرکز تهران

خرابی‌های شایع در کولر گازی گری

بر اساس توصیه نمایندگی تعمیر دستگاه، تمام تعمیرات تخصصی کولر گازی گری و تعویض قطعات، باید توسط تعمیرکاران دارای گواهی انجام شود تا به خرابی بیشتر منجر نشوند. از آنجا که کیفیت کولرهای گازی گری بالا است، خرابی آن‌ها کمتر اتفاق می‌افتد، هرچند در صورت خرابی می‌توانید با مجموعه تهویه گستر راگا تماس بگیرید تا در سریعترین زمان ممکن به مشکل شما رسیدگی شود. در ادامه مقاله درباره خرابی‌های شایع در کولر گازی گری صحبت خواهیم کرد.

تماس(02155957723)

 

نشت یا کثیفی داکت و لوله‌ها

اگر هوایی که از کولر گازی خارج می‌شود گرم‌تر از آن است که تنظیم کرده‌اید، و یا بعضی اتاق‌ها گرم و بعضی سرد هستند (این مورد بیشتر در دستگاه‌هایی رخ می‌دهد که اتاق‌ها کانال کولر جدا دارند)، این نشانه ممکن است به دلیل عدم جریان مناسب هوا از طریق کانال‌ها صورت گیرد. اگر چه کولر گازی مرکزی یک سیستم بسته است، و در دیوار قرار دارد، اما ممکن است به دلیل پوسیدگی و یا جویدن حیوانات، این داکت‌ها از بین بروند. این لوله‌ها هوا را برای عبور از کولر گازی شما منتقل می‌کنند، و در صورت خرابی و یا پارگی لوله‌ها، هوای گرم به سختی وارد دستگاه می‌شود.

همچنین اگر کانال کولر پاره یا سوراخ شود، هوای سرد تولید شده توسط سیستم مرکزی، به داخل خانه نمی‌رسد. سعی کنید کانال‌های کولر و داکت‌های ورودی هوا به کولر گازی را چک کنید، و اگر مشکل از این‌ها نبود وقت آن رسیده با نمایندگی تعمیر کولر گازی گری تماس بگیرید.

نمایندگی تعمیر کولر گازی گری

خرابی‌های زهکش و خروجی آب

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که رطوبت حذف شده توسط کولر گازی شما کجا می‌رود؟ این کولرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا از طریق یک خط تخلیه به درون یک ظرف یا حتی چاه، رطوبت هوا را که به شکل مایع در می‌آید منتقل کنند. در صورت مسدود شدن لوله تخلیه یا پر شدن ظرف، آب به بالا برمی‌گردد و ممکن است وارد کولر شود و به آن آسیب برساند.

همچنین گاهی اوقات این برگشت آب باعث می‌شود تا دیوار منازل آسیب ببیند و نم بکشد. با سرویس لوله‌های تخلیه آب، سعی کنید از بروز مشکل جلوگیری کنید. هرچند، اگر آب وارد دستگاه شد فورا آن را از برق بکشید و از یک تعمیرکار ماهر برای تعمیر کولر گازی گری کمک بگیرید.

سر و صدای بسیار زیاد کولر گازی

یکی از شایع‌ترین منبع‌های تولید صدا، موتورهای فن هستند که می‌توانند به دلیل وجود گرد و غبار و آلودگی بیش از حد محیط، تسمه‌های فرسوده یا یاتاقان موتور آن دچار مشکل شوند. اگر در هنگام عیب یابی کولر، صدای اضافی شنیدید، بهتر است کولر را خاموش کرده و برای جلوگیری از آسیب بیشتر با یک مرکز برای تعمیر کولر گازی گری تماس بگیرید.

بازدهی پایین کولر گازی

طبق گفته نمایندگی تعمیر کولر گازی گری ، یکی از دلایل سوختن این کولرها استفاده مداوم از آن است. کولرهای گری به سیستم هوشمندی مجهز هستند، هنگامی که دما به اندازه تنظیم شده رسید، کارکرد آن کاهش می‌یابد و دما را روی درجه تنظیم شده نگه می‌دارد. اصلی‌ترین دلیل کار کردن زیاد کولر گازی، باز بودن پنجره، یا قرار داشتن آن در محیط‌های باز است. این حرف کاملا منطقی است، شما کولر را روشن کرده‌‌اید تا هوا را خنک کنید، اما با باز کردن پنجره، مدام در حال هدر رفتن هوای خنک هستید و برودت هوا باعث گرم شدن سریع‌تر هوای سرد می‌شود.

بهترین راه برای جلوگیری از خرابی‌هایی که نیاز به ارسال تعمیرکار برای تعمیر کولر گازی گری داشته باشند، استفاده از درزگیر، و بستن پنجره‌های بیرونی است. همچنین در صورت باز بودن پنجره، و ورود آلودگی به داخل خانه، حتی اگه دما مناسب باشد، دستگاه‌هایی که تصفیه کننده هوا دارند نیز، مجبور هستند مدام در حال فعالیت باشند.

نمایندگی تعمیر کولر گازی گری

چکیدن گاز کولر از لوله‌ها

گاهی اوقات بسیاری از افراد، هنگام استفاده از کولر گازی دچار سرگیجه می‌شوند و مدام یک بوی شیرین حس می‌کنند. این اتفاق بی دلیل نیست، شما در دستگاه خود از مبرد بی‌کیفیت یا نامناسب استفاده کرده‌اید. تمام کولرهای گازی گری مناسب استفاده از گاز پروئون هستند. بسیاری از تعمیرکارانی که این را نمی‌دانند در آن از گاز فرئون استفاده می‌کنند.

در نتیجه لوله‌های انتقال گاز سوراخ می‌شوند و از بین می‌روند. نه تنها لوله‌ها، بلکه کندانسور و اواپراتور و تمام تجهیزات آن مناسب پروئون هستند. اصلی‌ترین توصیه ما برای شما این است که، از نمایندگی تعمیر کولر گازی گری کمک بگیرید. دلیل آن هم ساده است، این نمایندگی‌ها از آنجا که با شرکت گری در ارتباط هستند، لوازم مورد نیاز مناسب را تهیه می‌کنند، و در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

رطوبت زیاد در محیط خانه

در طول بهار و تابستان می‌توان انتظار داشت که هوای بیرون خانه شرجی و مرطوب باشد، اما این بدان معنا نیست که شما باید در داخل خانه نیز، هوای شرجی را تحمل کنید. دستگاه تهویه هوای شما باید به طور خودکار میزان رطوبت را نیز تعدیل کند. اگر کولر گازی این عمل را انجام ندهد، شما نیاز به یک تعمیرکار برای تعمیر کولر گازی گری دارید. تکنسین بعد از بررسی به شما خواهد گفت که این مشکل با یک کالیبره کردن ساده حل خواهد شد و یا نیاز دارید یک دستگاه جدید بخرید.

بوی زننده و نامطبوع

اگر بوی نامطبوعی حس می‌کنید، و مطمئن هستید که این بو از طرف کولر گازی شما است، بهتر است قبل از بدتر شدن بو این مشکل را رفع کنید. خوشبختانه یک بازدید سریع توسط نمایندگی تعمیر کولر گازی گری به شما خواهد گفت که کولر گازی نیاز به تمیز کردن و تنظیم دارد، یا اینکه دستگاه شما نیاز به یک تکنولوژی پیشرفته‌تر برای حل مشکل دارد. قرار دادن یک لامپ فرابنفش درون دستگاه می‌تواند به جلوگیری از انتشار میکروب و قارچ کمک کند. همچنین گاهی اوقات تنها با یک تعویض فیلتر و استفاده از فیلترهای ضد قارچ، می‌توان این بو را از بین برد.

ارور کد خطا در کولر گازی گری

ایجاد کد خطا بر روی کولرگازی گری

ارور های کولرگازی گری بر روی صفحه نمایش ایجاد می‌شوند و نشان دهنده خرابی قسمت یا قطعه ای از دستگاه می‌باشد. در جدول زیر تمامی کد خطا کولر گازی را شرح داده ایم.

کد ارور علت ایجاد  کد  خطا
E1 محافظت در برابر فشار بالا گاز
E2 برفک زدن دستگاه
E3 وارد شدن فشار پایین به کمپرسور
E4 بالا رفتن دما خروجی کمپرسور
E5 بالا رفتن جریان ورودی ولتاژ
E6 قطع شدن ارتباط بین یونیت داخلی و خارجی
E8 بالا رفتن درجه حرارت دستگاه
F4 اختلال در سنسور بیرونی
F5 مشکل در سنسور حسگر دمای خروجی
F6 اختلال در سنسور حرارتی
F8 پایین آمدن فرکانس دستگاه
F9 وارد شدن جریان بالا به دستگاه
PH به دلیل ورود جریان بالا فرکانس کاهش یافته است
U5 بیش از حد استاندارد شدن ولتاژ PC
P5 محافظت از جریان ورودی دستگاه
H1 ایجاد یخ زدگی در کولر گازی
H2 محافظت از دستگاه
H3 وارد شدن ولتاژ اضافی به کولرگازی
H4 غیر عادی عمل کردن کولرگازی
H5 نادرست کار کردن IMP
HC  محافظت  PFC
H7 عدم عملکرد کمپرسور
HO کاهش فرکانس در عملیات گردش
LC خراب بودن دستگاه
U1 خرابی در مدار تشخیص کمپرسور
EE حافظه EEPROM دارای مشکل است
PU خرابی در شارژر خازن
P7 خرابی در سنسور حرارتی ماژول
P8  

خراب شدن سنسور حرارتی ماژول

روش نگهداری از کولر گازی و افزایش عمر آن

بسیاری از تعمیرات و کارهای مراقبتی هستند که شما خودتان بدون نیاز به تعمیرکار می توانید تعمیر کولر گازی گری را انجام دهید. نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • به وسیله فرچه گرد و خاک و کثیفی را از روی کندانسور بیرونی پاک کنید
  • هرگز روی کندانسور بیرون خانه آب نریزید
  • فیلترهای کثیف را جایگزین کنید، اکثر این فیلترها یک بار مصرف هستند، و نباید شسته شوند
  • مدام داکت‌ها و لوله‌ها را برای اثر نشتی و پارگی بررسی کنید
  • اگر کولر شما قدیمی است، از یک ترموستات الکتریکی استفاده کنید تا در مصرف برق صرفه جویی شود. ترموستات‌های چرخشی مشکل کالیبره نبودن را دارند

نمایندگی تعمیر کولر گازی گری

انتخاب یک نمایندگی تعمیر کولر گازی گری

در ایران چند نمایندگی تعمیر کولر گازی گری وجود دارد، اما بسیاری از آن‌ها فقط تخصص این کار را دارند و اصولی که یک نمایندگی باید رعایت کند را نمی‌دانند. یکی از نکاتی که باید این نمایندگی‌ها به آن توجه کنند، تشخیص میزان اورژانسی بودن تعمیر است و بتوانند بین تعمیرات و نصب‌های معمولی این کار را انجام بدهند. در زیر چند نکته درباره انتخاب یک نمایندگی حرفه‌ای ذکر شده است.

1.     درباره سابقه نمایندگی تعمیر کولر گازی گری تحقیق کنید

بسیاری از این نمایندگی‌ها که تاسیس می‌شوند، معمولا تنها نکته‌ای که بلد هستند روش تعمیر عمومی کولرهای گازی است. همانطور که گفته شد، کولر گازی گری از ساختار متفاوتی ساخته شده است، و باید حتما توسط نمایندگی آن برند که سابقه طولانی دارد تعمیر شود.

2.     داشتن سایت یک مزیت است، نظرات مشتریان آن‌ها را بخوانید

با تشکر از وجود اینترنت، هنگام گشت و گذار در سایت نمایندگی تعمیر کولر گازی گری می‌توانید به عملکرد آن‌ها پی‌ببرید. شما نباید به هر تعمیرکاری که گواهی و تاییدیه در سایت دارد اعتماد کنید. پشتیبانی و در دسترس بودن یکی دیگر از مزیت‌هایی است که می‌توان از نظرات مشتریان آن‌ها فهمید.

3.     بررسی و مقایسه قیمت‌های چند نمایندگی

علاوه بر خدمات خوب، یکی دیگر از مزیت‌های یک نمایندگی تعمیر کولر گازی گری باید ارائه خدمات و قطعات با قیمت مناسب‌تر باشد. فکر نکنید که اگر یک نمایندگی هزینه بیشتری می‌گیرد به این معنی است که خدمات بیشتری ارائه می‌کند.

4.     امکان فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز برای تعمیرات

یک تعمیرکار متخصص بدون داشتن قطعات مورد نیاز به چه درد شما می‌خورد؟ یک نمایندگی کولر گازی گری ، علاوه بر قیمت‌های پایین و خدمات خوب، باید فروشگاهی برای ارائه قطعات جانبی داشته باشد. تعمیر کردن بدون داشتن قطعه امکان پذیر نیست.

با آسودگی خاطر، تعمیر کولر گازی گری را به تهویه گستر راگا بسپارید

همانطور که گفته شد تعمیر کولرهای گازی گری بسیار تخصصی است و پیدا کردن یک تعمیرکار مجرب برای این دستگاه‌ها دشوار است. سایت تهویه گستر راگا با ارائه خدماتی بی‌نظیر در زمینه تعمیرات دستگاه‌های تهویه و انواع تأسیسات استخری، گرمایشی و سرمایشی، توانسته است رضایت خاطر مشتریان را جلب کند. با مقایسه قیمت‌های خدمات این مجموعه با سایر مراکز تعمیراتی، می‌توانید به علت اصلی انتخاب ما توسط مشتریان پی ببرید.

شرکت فنی مهندسی تهویه گستر راگا به عنوان نمایندگی تعمیر کولر گازی گری می‌تواند قطعات کولر شما را در کوتاهترین زمان تعمیر کند و در زمینه تشخیص عیب کولر گازی به شما مشاوره دهد.

فرهاد غلامی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×