نمایندگی تعمیر کولر گازی پاناسونیک: عیوب متداول + راهکار رفع آن‌ها

نمایندگی تعمیر کولر گازی پاناسونیک: عیوب متداول + راهکار رفع آن‌ها

خرابی کولر به ویژه در فصل تابستان، می تواند بسیار ناراحت کننده و دردآور باشد. به همین دلیل است که توصیه می شود، به محض مشاهده کمترین اشکال ممکن برای عیب یابی و رفع عیب اقدام نمایید. در این مطلب شما را با انواع خرابی های اسپلیت panasonic آشنا خواهیم کرد و علاوه بر آموزش روش های تعمیرات، روش درخواست اعزام تعمیرکار به منظور تعمیر کولر گازی پاناسونیک را به شما معرفی می کنیم.

تابستانی به خنکی زمستان با کولر گازی

مزیت‌های کولر گازی به نسبت کولر آبی بیشتر است، و با استفاده از آن می‌توانید هوای دل‌چسبی در وسط تابستان تجربه کنید. اینورتر ای.سی (Inverter AC) یا کولر گازی، اولین بار توسط شرکت توشیبا ژاپن اختراع شد، و هدف اصلی این اختراع کم کردن مصرف برق هنگام استفاده از کولر بود. پس از آن شرکت‌هایی مثل پاناسونیک هم محصولاتی با کیفیت را روانه بازار کردند که در ایران هم طرفداران زیادی دارد. در این مطلب از تهویه گستر راگا شما را با انواع کولر گازی پاناسونیک، مشکلات شایع در این نوع کولرها و همچنین نمایندگی تعمیر کولر گازی پاناسونیک آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با کولرهای گازی برند پاناسونیک

کولرهای گازی پاناسونیک انعطاف پذیری بالایی در تغییر سرعت باد، و دمای محیط دارند، و بسیار سریع‌تر از برندهای دیگر می‌توانند محیط را خنک کنند. مدل‌های اینورتر دار باعث شده‌اند تا بتوانند انرژی کمتری در حفظ دمای تنظیم شده برای محیط مصرف کنند، همچنین هوشمندی کولرهای گازی پاناسونیک که مجهز به سنسور دما و آلودگی هستند، باعث تغییر سریع‌تر دمای محیط می‌شوند و هوای اطراف را از هرگونه ذرات و گرد و غبار پاک می‌کنند. بنابراین می‌توانید ضمن صرفه جویی در زمان خنک سازی و گرم کردن اتاق، در پول قبض برق نیز صرفه جویی کنید. کولرهای گازی دو مدل اصلی دارند، مدل‌های اینورتر دار، و مدل‌های بدون اینورتر. روش کار مدل اینورتر دار بسیار شبیه به رانندگی در یک مسیر مستقیم است.

حرکت و توقف چند باره علاوه بر هدر رفتن سوخت به استهلاک دستگاه می‌انجامد. کولر گازی اینورتر، ابتدا با تمام قدرت کمپرسور خود شروع به تنظیم دمای محیط می‌کند، و سپس با کاهش فعالیت دمای محیط را روی درجه تنظیم شده نگه می‌دارد، تا نیازی به فعالیت دائم نباشد. این روش از مصرف بی‌رویه برق و از کم و زیاد شدن دمای هوا جلوگیری می‌کند. سرعت رسیدن به دمای سرد تنظیم شده در زمان روشن کردن، در مدل‌های دارای اینورتر حدودا یک و نیم برابر مدل‌های بدون اینورتر است، و در گرم کردن محیط 4 برابر سریع‌تر عمل می‌کند.

تعمیر کولر گازی پاناسونیک

مزایای استفاده از کولر گازی پاناسونیک

کولرهای گازی اینورتردار مصرف برق بهینه‌ای دارند. به طور کلی در کولرهای معمولی، هرچه اتاق بزرگ‌تر باشد، فشار بیشتری به برق وارد می‌کند و باعث می‌شود کمپرسور آن مدام در حال کار کردن باشد، که در نتیجه مصرف برق بسیار بالا می‌رود. در مورد کولر گازی اینورتری، سرعت کمپرسور بسته به حجم اتاق و دمای محیط تغییر می‌کند و باعث کاهش هزینه‌های الکتریکی می‌شود. این کولرها همچنین هنگامی که تعداد افرادی که در اتاق هستند بیشتر می‌شود کارایی بهتری دارند، و می‌توانند بسیار سریع‌تر هوای محیط را از آلودگی پاک کنند.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند هزینه بالای این مدل کولرهای گازی به صرفه نخواهد بود، اما صرفه جویی در هزینه برق و کارایی خوب آن‌ها می‌تواند هزینه را ظرف چند ماه به شما برگرداند. همچنین هزینه تعمیر آن‌ها توسط نمایندگی تعمیر کولر گازی پاناسونیک بسیار کم‌تر است. از دیگر مزایای کولر گازی پاناسونیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای هر نوع اندازه‌ای از اتاق مناسب است
  • تنظیم دمای محیط بسیار آسان است و کولر گازی آن را ثابت نگه می‌دارد
  • با استفاده از یک صفحه خورشیدی هم می‌توان انرژی مورد نیاز آن را تامین کرد
  • سرعت بالا در خنک کردن محیط
  • صدا و لرزشی هنگام فعالیت نخواهد داشت
  • یکی از مزایای اصلی اینورتر را می‌توان خرابی کمتر آن نام برد. از آنجا که بیشترین آسیب هنگام روشن شدن به دستگاه وارد می‌شود، کولر گازی اینورتری به خاطر سرعت کم روشن شدن از آسیب موتور جلوگیری می‌کند

مشکلات استفاده از کولر گازی

یکی از اصلی‌ترین معایب یا مشکلات در استفاده از کولرهای گازی هزینه بالای آن است، معمولا مدل‌های اینورتر 20-25 درصد گران‌تر از مدل‌های معمولی هستند. اینورترها از مدارهای الکتریکی پیچیده و قطعات جانبی بیشتری برخوردار هستند، که نگهداری از آن‌ها را مشکل می‌کند.

کولرهای گازی برای محیط سرپوشیده مناسب هستند و از آنجائیکه سرعت کولر گازی با دمای محیط تنظیم می‌شود، در خانه‌هایی که درزگیر مناسبی ندارند و برودت هوای آن‌ها زیاد است، کولر مدام در حال کار کردن خواهد بود و می‌تواند باعث افزایش هزینه برق شود.

بسیاری از تعمیرکاران مکانیزم بسیار پیشرفته این کولرها را درک نمی‌کنند و به جای تعمیر صحیح آن، بیشتر بر خرابی کولر می‌افزایند و ممکن است مجبور شوید قطعات بیشتری را تعمیر کنید. گاهی اوقات یافتن قطعات و هزینه آن‌ها نیز بسیار بالا است که با استفاده از نمایندگی تعمیر کولر گازی پاناسونیک مثل تهویه گستر راگا  نگرانی برای این مورد نخواهید داشت و تعمیر کولرهای گازی شما با یک تماس به راحتی انجام می‌شود.

تعمیر کولر گازی panasonic

مشکلات شایع در اغلب کولرها از جمله کولرهای گازی پاناسونیک

تجربه یک روز بسیار گرم هنگامی که کولرگازی شما خراب شده است، چیزی است که هیچکس دلش نمی‌خواهد داشته باشد. با کمک تهویه گستر راگا و یک تماس با متخصصین مجرب ما به عنوان نمایندگی تعمیر کولر گازی پاناسونیک، به راحتی مشکلات پیش آمده برای کولر گازی پاناسونیک را حل کنید و از هوای مطبوعی، چه در زمستان و چه در تابستان لذت ببرید. در زیر چند مشکل شایع که برای کولرهای گازی اتفاق می‌افتد آمده است.

1.کم بودن گاز کولر

مبرد یا گاز کولر، ماده‌ای است که کولر گازی شما برای از بین بردن گرما و رطوبت هوا در خانه یا محل کار شما استفاده می‌کند. اگر کولر گازی شما نشتی در لوله‌های مبرد داشته باشد، ممکن است مبرد کافی برای استفاده در کولر گازی برای خنک کردن نداشته باشید. متاسفانه رفع صحیح این مشکل کولر گازی فقط با جایگزین کردن آن انجام نمی‌شود. یک تکنسین از نمایندگی تعمیر کولر گازی پاناسونیک ابتدا باید نشتی‌ها را پیدا کند و سوراخ یا ترک خوردگی لوله را ترمیم کند، زیرا با پر کردن دوباره مخزن، گاز کولر خارج خواهد شد. این روند در صورتی که نشت‌های متعدد وجود داشته باشد و توسط نمایندگی تعمیر کولر گازی پاناسونیک انجام نشود، ممکن است وقت گیر باشد و گران تمام شود.

2.یخ زدگی کویل‌های تبخیری (اواپراتور)

کویل اواپراتور کولر گازی شما با ماده مبرد پر شده است، و وظیفه جذب گرما از هوا را مانند یک اسفنج که آب را جذب می‌کند انجام می‌دهد. ممکن است تصور آن سخت باشد، اما این کویل‌ها برای صحیح کار کردن به هوای گرم که در اطراف آن‌ها جریان دارد نیاز دارند. وقتی مشکلی در جریان هوا ایجاد شود و کویل‌های اواپراتور بیش از اندازه سرد شوند، یک لایه یخ ممکن است در خارج آن جمع شود. این امر باعث می‌شود تا از خروجی‌های کولر گازی یا هوای گرم دریافت کنید، یا اصلا بادی خارج نشود. برای رفع این مشکل باید با نمایندگی تعمیر کولر گازی پاناسونیک تماس بگیرید، تا تکنسین با بررسی تخصصی بتواند بفهمد که کویل نیاز به تعویض دارد یا می‌تواند یخ‌ها را از بین برد.

3.کثیفی کویل‌های کندانسور کولر گازی

این مشکل یکی از دلایل خرابی‌های کولر گازی در شهر تهران و یا شهرهای شلوغ و پر از آلاینده است. سیم پیچی یا کویل‌های کندانسور دستگاه شما، که معمولا در خارج از محیط خانه قرار می‌گیرند، با بیرون راندن هوا به خارج از ساختمان، شما را از شر هوای گرم خلاص می‌کنند. کویل‌ها وقتی با لایه‌ای از گرد و خاک و کثیفی پوشیده شوند، عمل خارج کردن هوا به خوبی اتفاق نخواهد افتاد. در صورت خارج نشدن هوای گرم، دستگاه مجبور است برای انجام کار خود بیشتر کار کند، و باعث افزایش استهلاک قطعات و حتی خرابی دستگاه می‌شود. بیشتر تماس‌ها با نمایندگی تعمیر کولر گازی پاناسونیک ، تهویه گستر راگا، به این علت است و تکنسین با تعویض قطعه یا پاک کردن کویل، کولر را درست خواهد کرد.

تعمیر کولر گازی پاناسونیک

4.خرابی درب خروجی هوا

یکی دیگر از مشکلات شایعی که در کولرهای گازی پاناسونیک اتفاق می‌افتد، گیر کردن یا خرابی درب خروجی هوا است. معمولا افراد هنگام تمیز کردن روی آن فشار زیادی می‌آورند و باعث شکستن خود درب یا پایه‌های متصل و لولاها می‌شوند. تعمیر این خرابی کار آسانی است، و تکنسین نمایندگی تعمیر کولر گازی پاناسونیک، با تعویض درب یا ترمیم لولاها می‌تواند در عرض چند دقیقه این مشکل را حل کند.

5.خرابی فن دستگاه

در کولرهای گازی پاناسونیک، یک فن وجود دارد که هوای داخلی را به سمت کویل‌های اواپراتور هدایت می‌کند تا خنک شوند. فن دیگر هوا را از طریق کندانسور بیرون خانه خارج می‌کند، تا گرمای جذب شده توسط دستگاه را دفع کند. اگر هر کدام از این فن‌ها به درستی کار نکنند، جریان هوا ضعیف خواهد بود و کولر گازی به درستی کار نمی‌کند. این مشکلات می‌تواند به خاطر معیوب بودن موتور، کمبود روغن، تسمه‌های قدیمی یا آلودگی شدید و کثیفی زیاد ایجاد شود. اگر از این مشکل غافل شوید، ممکن است منجر به خرابی کمپرسور شود، که برای کولر گازی رسما شما با این غفلت حکم اعدام آن را داده‌اید. کولرهای گازی نیز مانند هر دستگاه دیگری نیاز به چک کردن مداوم دارند، پس با تماس با نمایندگی تعمیر کولر گازی پاناسونیک از خرابی کولر جلوگیری کنید.

6.خرابی ترموستات کولر گازی

این خرابی‌ها بیشتر در کولر گازی‌هایی اتفاق می‌افتد که از ترموستات دستی یا چرخشی استفاده می‌کنند. اشتباه کالیبره کردن این ترموستات‌ها باعث می‌شود کولر روی دمایی که می‌خواهید تنظیم نشود. تکنسین نمایندگی تعمیر کولر گازی پاناسونیک با تعویض یا کالیبره کردن مجدد ترموستات می‌تواند به راحتی این مشکل را حل کند. هرچند ترموستات‌های قابل برنامه دهی مدرن هم گاهی اوقات ممکن است تنظیمات اشتباه به آن داده شود. برای اطمینان از درست بودن تنظیمات، حتما دفترچه راهنمای کولر گازی را مطالعه کنید تا از استهلاک آن جلوگیری شود.

7.گرفتگی زه کش آب

تمام رطوبت‌های جذب شده از هوا توسط کولر گازی شما، باید در نهایت به جایی منتقل شود. این رطوبت‌ها با جمع شدن در مخزن اصلی کم‌کم از طریق یک لوله خارج خواهند شد، و در آخر وارد فاضلاب می‌شود. اگر لوله انتقال، خروجی یا مخزن اصلی پر شود یا مسدود گردد، آب می‌تواند دوباره برگردد و وارد سیستم کولر گازی شود و به دستگاه آسیب برساند. همچنین در صورت نشتی لوله‌ها ممکن است به سقف، دیوار یا کف خانه آسیب وارد شود، و با ورود آب به دستگاه ممکن است باعث ایجاد کپک شود و بوی نامطبوعی از دستگاه در محیط پخش گردد. در صورت مشاهده خیسی اطراف دستگاه یا روی دستگاه، فورا با نمایندگی تعمیر کولر گازی پاناسونیک یعنی مرکز تهویه گستر راگا تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات در مورد کدهای خطای اسپلیت پاناسونیک می توانید به این منبع انگلیسی مراجعه کنید.

تهویه گستر راگا، متخصص در تعمیر محصولات تهویه هوا

بسیاری از کسانی که کولر گازی پاناسونیک دارند با تعمیر آن به شکل تخصصی مشکل پیدا می‌کنند و در پیدا کردن و خرید قطعات جانبی این برند نیز دچار مشکل می‌شوند. اگر از نمایندگی تعمیر کولر گازی پاناسونیک برای رفع مشکل استفاده نکنید، به دلیل پیچیدگی سیستم‌ها و مدارهای الکتریکی کولر گازی، معمولا به مشکل برخواهید خورد و نتیجه لازم را نخواهید گرفت. بهترین راه، استفاده از خدمات تعمیرات و مشاوره یک مرکز معتبر است تا متحمل هزینه دوباره نشوید. تهویه گستر راگا با داشتن تجربه طولانی در زمینه تعمیر کولرگازی ، تعمیر اسپلیت و همچنین تعمیرات انواع تأسیسات گرمایش و سرمایشی، و همچنین دسترسی به تکنسین‌های نمایندگی تعمیر کولر گازی پاناسونیک می‌تواند مشکلات شما را تنها با یک تماس حل کند.

با استفاده از خدمات تأسیساتی تهویه گستر راگا می‌توانید در ابتدا با کارشناسان ما گفتگو کنید و مشکل کولر گازی خود را بیان کنید تا از علت وجود عیب و شرایط تعمیر آن آگاه شوید. تهویه گستر راگا با تجربه فنی بالا و متخصصین کارآزموده در این زمینه، مشکل کولر گازی شما را در کمترین زمان و با کمترین قیمت ممکن برطرف خواهد کرد.

فرهاد غلامی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×