تعمیر میله یون پکیج: میله یون پکیج دیواری چیست؟

تعمیر میله یون پکیج: میله یون پکیج دیواری چیست؟

سیستم پکیج کاری جایگزین خوبی برای بخاری خواهد بود. اما هر ساله قبل از این که بخواهید پکیج های خود را روشن کنید لازم است سرویس کاملی برای آن انجام دهید. یکی از بخش های مهم پکیج که به تعمیر نیاز دارد میله یون است. تعمیر میله یون پکیج تنها توسط افراد متخصص انجام می شود. در ادامه بیشتر در مورد این میله صحبت خواهیم کرد. ضمناً اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تعمیر این دستگاه داشته باشید، می توانید به صفحه تعمیر پکیج مراجعه کنید.

میله یون پکیج دیواری چیست؟

شاید دیده باشید که اگر گاز قطع و وصل شود، جریان گاز درون پکیج دیواری شما به طور کامل قطع می شود. این کار از نظر امنیتی بسیار مهم است.

ممکن است زمانی پیش بیاید که جریان گاز قطع شده و شما در منزل نباشید در این صورت اگر جریان گاز دوباره وصل شود، بدون این که شعله ای وجود داشته باشد گاز درون منزل منتشر می شود. بدون شک یک جرقه کوچک در این حالت می تواند خسارات جبران ناپذیری ایجاد کند. اما درون پکیج های دیواری میله یون وجود دارد که جریان الکتریکی ایجاد می کند. این جریان تا زمانی که شعله ای روشن باشد اجازه ورود گاز را می دهد. به محض این که گاز قطع شود، جریان گاز نیز قطع شده و حتی اگر دوباره گاز وجود داشته باشد اجازه ورود نداشته و به طور خودکار قطع باقی می ماند تا زمانی که به صورت دستی خودتان آن را دوباره روشن کنید.

تعمیر میله یون پکیج

میله یون چطور کار می کند؟

میله داخل پکیج با کمک مولکول های هوایی که با شعله در ارتباط هستند فرآیند یونیزه شدن انجام می دهد. این فرآیند در حد 5/0 میلی آمپر جریان برق تولید می کند. این جریان به کمک بورد داخلی دستگاه به سمت شعله هداست می شود.

اگر میزان جریانی که میله یونی ایجاد می کند کمتر از نیم میکرو آمپر باشد، دستگاه آن را تشخیص نمی دهد. در نتیجه شعله ای هم ایجاد نمی شود. در واقع پیوسته بود جریان به این بستگی دارد که میزان معین جریان الکتریسیته در درون دستگاه جریان داشته باشد.

جریانی که بین مشعل و میله برقرار است یک طرفه بوده و به سبب آن الکترون ها و یون های مثبت به سمت شعله حرکت می کنند. الکترود در مسیر تمامی الکترون های آزاد را جذب کرده و بار منفی آن ها را دفع می کند. در کنار این دفع کردن یون های مثبت را نیز به خود جذب می کند.

در آن سوی مدار هم الکترود منفی قرار گرفته که الکترون های منفی اضافی درست می کند. الکترون های مثبت و منفی یک دیگر را جذب می کنند. تا زمانی که شعله درون پکیج باشد این جریان ادامه دارد.

اگر به هر دلیلی این جریان صورت نگیرد، جریان گاز قطع نمی شود و اولین کاری که باید انجام دهید این است که به فکر تعمیر میله یون پکیج باشید.

تعمیر میله یون پکیج

تعمیر میله یون پکیج: سرویس سالانه انجام دهید

اکنون که با این میله و کار آن آشنا شدید حتما متوجه اهمیت آن در پکیج های دیواری شده اید. ممکن است که برخی اوقات نیاز باشد که تعمیر میله یون پکیج را انجام دهید. برای این که مطمئن شوید این بخش در پکیج به خوبی کار می کند، آن را به صورت سالیانه یا هر شش ماه یک بار به طور کامل سرویس کنید. البته این کار را باید توسط افراد متخصص و سرویس کاران خبره انجام دهید.

کوچکترین مشکل را جدی بگیرید

شاید برخی اوقات صدا یا مشکلات کوچکی را در پکیج مشاهده کنید. برخی اوقات افراد ترجیح می دهند این موارد را یک اختلال کوچک در نظر بگیرند. حال آنکه اگر نقصی در سیستم به وجود بیاید با حالت های کوچک مانند صدای فن یا روشن و خاموش شدن خود را نشان می دهد. پس توصیه می شود کوچکترین تغییرات در پکیج را جدی بگیرید.

زمان تعویض میله یون

قطعاتی که برای ساخت پکیج استفاده می شوند برای تحمل دما های بالا طراحی شده اند. اما برخی از قطعات مصرفی بوده و به مرور زمان ممکن است دچار مشکل شوند. میله یون جزو قطعاتی است که ممکن است هر چند سال یک بار لازم باشد آن را عوض کنید. در سرویس های نیم سال و یا سالانه تعمیرکار به شما خواهد گفت که آیا این میله نیاز به تعویض دارد و یا می توانید از آن استفاده کنید.

تعمیر میله یون پکیج

از کجا بدانیم نیاز به تعمیر میله یون پکیج است؟

اگر به تازگی فن پکیج یکسره کار می کند ولی خبری از روشن شدن نیست پس این مشکل را جدی بگیرید. این اولین نشانه برای خراب شدن میله یون پکیج است.

یکی دیگر از مشکلاتی که می تواند نشان دهنده خراب شدن میله یون باشد، خاموش و روشن شدن مکرر پکیج است. اگرچه مشکلات زیادی ممکن است سبب ایجاد این حالت شوند، اما محتمل ترین دلیل خراب شدن و یا زنگ زدگی میله یونی است.

تعمیر میله یون پکیج چطور انجام می شود؟

اگر به هر طریقی فعلا به تعمیرکار یا سرویس کار مناسب دسترسی ندارید، می توانید خودتان تعمیر میله یون پکیج را امتحان کنید. برای این کار می توانید میله را چک کنید. با استفاده از روش های زیر می توانید این کار را انجام دهید.

اولین کار این است که اجازه دهید پکیج سرد شود. ابتدا پکیج را خاموش کرده و سپس حدود یک ساعت صبر کنید تا کامل سرد شود.

میله یونی داخل پکیج را پیدا کنید، اگر نمی دانید که این میله کدام است عکس آن را در اینترنت پیدا کنید.

میله را خارج کرده و خوب به سر آن دقت کنید. اگر آثار زنگ زدگی بر روی آن مشاهده کردید با یک سمباده کامل زنگ زدگی ها را پاک کنید. اگر فکر می کنید که زنگ زدگی و خرابی به قدری زیاد است که با سمباده درست نمی شود، می توانید از قطعات فروشی های مخصوص پکیج و آبگرمکن یک میله یون جدید خریداری کنید.

میله را یا تمیز کنید یا با یک مورد جدید جایگزین کنید. بعد از این که میله را دوباره جایگذاری کردید یک بار برای امتحان گاز را قطع و سپس دوباره وصل کنید اگر گاز جریان داشت باید مشکل را با یک تعمیرکار در میان بگذارید زیرا مشکل از یک جای دیگر است.

مطلبی که در مورد تعمیر میله یون پکیج در وب سایت تهویه گستر راگا خواندید به صورت تخصصی توسسط نویسندگان تیم ما نوشته شده است.

فرهاد غلامی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×