خرابی های معمول در پکیج های گلدیران و روش عیب یابی آنها

خرابی های معمول در پکیج های گلدیران و روش عیب یابی آنها

شناخت خرابی های معمول و عیوب پکیج می تواند، کمک شایانی به تعمیرکار حین رفع ایرادات و عیب یابی پکیج گلدیران کند. تعمیر و عیب یابی پکیج دیواری گلدیران را به یک متخصص و تعمیرکار کارکشته که اطلاعات زیادی در این زمینه دارد، بسپارید. تعمیر و نگهداری به موقع از پکیج گلدیران باعث افزایش بازدهی و طول عمر دستگاه می شود. در این مقاله سعی داریم شما را با خرابی های معمول پکیج گلدیران و روش های عیب یابی آن آشنا کنیم.

امروزه پکیج های دیواری گلدیران را به پکیج های زمینی که نیاز به فضای بیشتری دارند، ترجیح می دهند. به این دلیل که پکیج های دیواری به فضای کم تر نیاز دارند و راه اندازی و دسترسی به آنها آسان است. پکیج های دیواری به دلیل وزن سبکی که دارند، یک نفر به تنهایی می تواند آن را نصب کند، اما نصب پکیج های زمینی به چندین تعمیرکار احتیاج دارد.

پکیج شما زمانی که بهش نیاز دارید، ناگهان کار نمی کند و مشکلی برایش پیش می آید. خوشبختانه، بسیاری از مشکلات پکیج ها رایج و مرسوم هستند، که به راحتی توسط یک کارشناس و یا متخصص قابل تشخیص بوده و برطرف می شود و یا حتی در بعضی از موارد خودتان به تنهایی می توانید مشکل را برطرف کنید. برای اینکه هر چه سریع تر تشخیص خطا انجام شود و پکیج شما عیب یابی شود، سیستم یک کدخطا را نشان می دهد، تا دقیقا بدانید که علت خطا چیست.

نحوه عیب یابی پکیج گلدیران

یک صاحب خانه لزوما نیازی به شناخت و دانستن آنچه که در سیستم گرمایشی تعبیه شده است ندارد. اما لازم است که به طور منظم به سرویس و نگهداری از پکیج بپردازد تا از عملکرد صحیح و کارآمد آن اطمینان حاصل نماید، تا خانه خود را به طور مناسب و مقرون به صرفه گرم کند و از داشتن آب گرم لذت ببرد. خدمات سالانه ای که تهویه گستر راگا به شما ارائه می دهد، می تواند به شما کمک کند، که تا سلامت و ایمنی پکیج خود را حفظ کرده و به طور بالقوه از بروز مشکلات جدی تر و بزرگ تر در آینده جلوگیری کند.

عیب های کوچک در بسیاری از پکیج ها مانند پکیج گلدیران معمولی است. به همین دلیل کارشناسان و متخصصان می دانند، که در مورد سرویس و تعمیرات پکیج الجی گلدیران باید به دنبال چه مواردی باشند. در قسمت های بعدی از مقاله به شناخت رایج ترین مشکلاتی که روزانه برای پکیج به وجود می آیند و عیب یابی آن، بپردازیم.

علل گرم نشدن آب پکیج الجی گلدیران

چرا پکیج گلدیران آب مصرفی را گرم نمی کند؟

افراد زیادی هستند که این مشکل برایشان پیش می آید، که پکیجشان کار می کند اما آب را گرم نمی کند. یکی از خرابی های معمول پکیج گلدیران، گرم نکردن آب بهداشتی است. بیشتر خانه ها در ایران برای گرمایش خانه به پکیج گلدیران، چه دیواری و چه زمینی متکی هستند. آنها علاوه بر کارایی و اقتصادی بودن، از اعتبار بالایی نیز برخوردار هستند. با این حال، پکیج به طور معمول 24 ساعت شبانه روز، هفت روز هفته استفاده می شود. اجتناب ناپذیر است، که هر از گاهی مشکلی پیش آید.

یکی از مشکلاتی که می تواند نا امید کننده باشد، این است که گرمایش در حال کار کردن است، اما آب گرم وجود ندارد و یا اینکه آب گرم در دسترس است، اما پکیج گلدیران خانه شما را گرم نمی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دلایل رایج این مشکلات و نحوه مقابله با آنها ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

  • برای عیب یابی این مشکل، ابتدا جریان برق، گاز و آب را بررسی کنید.
  • آیا کد خطایی نمایش داده می شود؟
  • برد کنترلی پکیج را چک کنید.
  • تایمر را بررسی کنید.
  • بررسی ترموستات
  • پرشر سوئیچ را چک کنید.

اگر مراحل بالا را بررسی و کنترل کرده باشید و هنوز از گرم نشدن آب خبری نباشد، احتمالا خطایی در یک قطعه وجود دارد، که برای تعمیر پکیج یا تعویض قطعات آن به یک متخصص نیاز دارید.

علل سر وصدای پکیج گلدیران

علل سرو صدای زیاد پکیج گلدیران

چرا پکیج گلدیران سر و صدای زیادی از خود تولید می کند؟ این سوال خیلی از افرادی است که پکیج گلدیران و سایر برندها رابه عنوان سیستم گرمایشی برگزیدند. تولید سر و صدا یکی دیگر از خرابی های معمول پکیج گلدیران است، که در این قسمت به عیب یابی پکیج دیواری گلدیران و رفع آن می پردازیم. پکیج هم ممکن است مانند سایر سیستم ها یکسری از قطعات آن دچار مشکل شوند و یک صدای ناشناخته یا غیر منتظره اغلب اولین نشانه است. توجه داشته باشید که هرگز نباید از این مشکل چشم پوشی کرد، زیرا برای بسیاری از افراد، آنها می توانند بسیار نگران کننده باشند.

حتی کم ترین میزان صدا هم می تواند مشکلاتی مانند بی خوابی ایجاد کند که همین امر بر استرس می افزاید. بنابراین دلایل رایج ایجاد سروصدای پکیج گلدیران چیست؟ و چگونه می توان مشکل را برطرف ساخت. بیاید نگاهی دقیق تر به این موضوع بیاندازیم.

خدمت مرتبط:
نصب پکیج

اولین کار برای عیب یابی پکیج گلدیران و رفع مشکل، پیدا کردن منبع سر و صداست. اکنون بسیاری از مدل های مدرن پکیج گلدیران دارای نمایشگرهای دیجیتالی هستند، که شامل کد خطا می باشند. دومین روش برای عیب یابی مشکل، چک کردن کدهای خطای پکیج است. برای دیدن کدهای خطا می توانید از دفترچه راهنمای پکیج گلدیران استفاده کنید. اما اگر پکیج شما صداهای عجیب و غریب و خر خر( وزوز) تولیدکرد، این موارد را باید بررسی کنید:

  1. پمپ سیرکولاتور
  2. فیلتر هوا
  3. فشار آب
  4. بررسی دودکش

علل روشن نشدن پکیج الجی گلدیران

یکی از مهم ترین و مرسوم ترین مشکلی که ممکن است برای پکیج گلدیران به وجود آید، روشن نشدن پکیج است. این مسئله باعث کار نکردن رادیاتورها و همچنین نداشتن آب گرم می شود. اما قبل اینکه از یک متخصص کمک بگیرید، موارد زیر چک کنید.

  1. از سالم بودن پریز برق اطمینان حاصل نمایید و جریان برق را بررسی کنید تا قطع نباشد.
  2. مطمئن شوید که ترموستات روی گرمایش تنظیم شده است.
  3. اطمینان حاصل کنید، که ترموستات شما به درستی کار می کند.
  4. مطمئن شوید که مدار پکیج قطع نباشد.
  5. شیر اطمینان را چک کنید که باز باشد.

اگر موارد ذکر شده در بالا، مشکل شما را برطرف نساخت،مشکل بزرگ تری پیش روی شما است، که برای رفع آن باید از یک متخصص و کارشناس حرفه ای کمک بگیرید.

چرا پکیج دیواری گلدیران به طور مکرر خاموش می شود؟

آیا به این فکر کرده اید که چرا پکیج شما دائما خاموش می شود؟ بدونید که شما تنها نیستید و خیلی از افراد که از پکیج گلدیران و یا سایر برندها استفاده می کنند، با این مشکل مواجه می شوند. خاموش شدن مکرر پکیج گلدیران یکی از مشکلات رایجی است، که اگر بالافاصله تشخیص داده نشود و یا برطرف نشود، می تواند منجر به افزایش قبوض آب و برق و همچنین تعمیرات اساسی پکیج شود.

  • خرابی سنسورها
  • معیوب بودن ترموستات
  • تنظیم نبودن شعله
  • رسوب گرفتن مبدل اصلی و ثانویه
  • افت فشار مدار به علت نشتی
  • گرفتگی در صافی ها و گردش نامناسب آب
  • خرابی برد کنترل
  • هوا داشتن مدار بسته پکیج
  • خرابی و یا کثیف بودن شعله
  • انسداد دودکش و یا غیر استاندارد بودن آن

پکیج دیواری گلدیران چگونه تعمیر می شود؟

هر سیستم گرمایشی و هر نوع پکیج و با هر مدلی مانند پکیج دیواری گلدیران، به مرور زمان و با استفاده دوگانه از آن، طبیعی است که دچار مشکل شود و اجزای آن آسیب ببیند. توجه داشته باشید که عیب یابی پکیج گلدیران و تعمیر را به افراد متخصص و کارشناس که سررشته ای در این زمینه دارند، رها کنید. برخی از مشکلاتی که برای پکیج گلدیران به وجود می آید، مرسوم بوده و ممکن است برای هر پکیجی رخ دهد، اما برخی دیگر از مشکلات مخصوص همون برند است، که باید با نمایندگی های پکیج الجی گلدیران تماس حاصل نمایید، تا با اعزام تعمیرکار مشکل پکیج شما را حل کنند.

تحت چه شرایطی پکیج گلدیران نیاز به سرویس و نگهداری دارد؟

با افزایش عمر پکیج گلدیران، رسوبات کربن حاصل از احتراق در دمای بالا، تجمع گرد و غبار ناشی از هوا در پکیج دیواری گلدیران و همچنین عواملی مثل میزان مقیاس درجه، لجن گرفتن و میکروارگانیسم ها در سیستم آبراهه، تبادل گرما و مکانیکی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. قطعات متحرک در پکیج اثر نامطلوب دارند، که باعث کاهش عمر مفید دستگاه و افزایش میزان خرابی می شود. بنابراین؛ برای اینکه که پکیج گلدیران در شرایط کاری خوبی حفظ شود و به طور کارآمد و اقتصادی کار کند، نگهداری منظم تجهیزات ضروری است.

با توجه به مدل های مختلف پکیج دیواری انتخاب شده توسط کاربران،کیفیت آب، کیفیت گاز و کیفیت هوا در مناطق مختلف نیز متفاوت است و چرخه نگهداری از پکیج گلدیران متفاوت است. در شرایط عادی، رعایت نکات زیر در نگهداری پکیج گلدیران توصیه می شود :

  • پکیج گلدیران چه استفاده شود و چه نشود، باید سالی یک بار بررسی شود.
  • به تعمیر و نگهداری از قطعات مربوط به اگزوز احتراق و دود پکیج دیواری گلدیران را در هر فصل به آن بپردازید.
  • قسمت های آب گرم بهداشتی پکیج دیواری گلدیران هر 2 سال یک بار تمیز و نگهداری کنید.
  • هر 3 سال یک بار تمام اجزا و قطعات پکیج و سیستم گرمایشی سرویس و نگهداری شود.
نحوه عیب یابی پکیج گلدیران

در بررسی روزانه پکیج الجی گلدیران باید به چه جنبه هایی توجه کنیم؟

  • پرشر سوئیج سیستم گرمایشی چک شود و توجه داشته باشید فشاری که روی صفحه فشارسنج نمایش داده می شود در حالت طبیعی باشد.
  • بررسی لوله های آب، لوله های هوا و اتصالات لوله که محکم و مهرو موم شدن آنها مطمئن شوید.
  • بررسی لوله ها که آیا نشتی دارند یا ندارند.
  • از سالم بودن لوله های گاز اطمینان حاصل نمایید و توجه داشته باشید که اگر از لوله های پلاستیکی استفاده می کنید، باید مرتبا تعویض گردد.
  • در حین استفاده از پکیج گلدیران، عادی بودن شعله و خاموش بودن، خرابی یا مسدود بودن لوله های اگزوز و یا دودکش را بررسی کنید.
  • سیم برق و سوئیچ محافظت در برابر نشت را بررسی کنید.
  • از آنجایی که پکیج گلدیران به صورت اتوماتیک کنترل می شود اما لازم است هر از گاهی شرایط کار پکیج دیواری به طور مکرر که شامل، شرایط احتراق، میزان فشار آب گرم، تغیرات دمایی و سر وصدای آن را چک کنید.

روش های نگهداری و بهره برداری از پکیج گلدیران

پکیج الجی گلدیران یکی از معروف ترین و پرطرفدارین برندها است، که دارای مدل های مختلف است. مدل های جدید آن دارای صفحه نمایشگر دیجیتالی است، که کدهای خطا را در آن نشان می دهد و همین ویژگی باعث خاص بودن این برند می شود. پکیج دیواری گلدیران هم مانند سایر دستگاه ها و سیستم های گرمایشی به مراقبت و نگهداری نیاز دارد، که در این قسمت از مقاله برای نگهداری درست و بهره برداری از پکیج گلدیران، مواردی که در ادامه ذکر می شود را مطالعه نمایید.

تمیز کردن مشعل و نازل

ناخالصی های ناشی از احتراق و مبدل حرارتی اصلی باعث رسوب گرفتن مشعل می شود، که به مرور باعث مسدود شدن راه های شعله شده و بازده احتراق را کاهش می دهد. بنابراین؛ لازم است که سطح مشعل و نازل به طور مرتب تمیز شود، تا از گرفتگی و مسدود شدن شعله ها جلوگیری شود و از احتراق طبیعی اطمینان حاصل شود.

برای تمیز کردن سطع مشعل می توانید از یک برس نرم کربن، سطح مشعل را تمیز کنید و همچنین می توانید مشعل را زیر آب شیر قرار دهید و تمام کثیفی ها را از روی مشعل تمیز کند. برای قرار دادن مجدد مشعل در پکیج گلدیران اجازه دهید تمام آب مشعل رفته و خشک شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به منبع اصلی آن heatcold مراجعه فرمایید.

تمیز کردن الکترود احتراق

تمیز کردن الکترود احتراق یکی از روش های نگهداری از پکیج گلدیران است. سطح کربن را تمیز کرده و ببینید آیا عایق سطح آسیب دیده است یا نه و در صورت آسیب دیدگی به تعویض عایق ها اقدام نمایید. روش تمیز کردن الکترود احتراق به این صورت است، که با استفاده از سنباده سطح الکترود اشتعال را صیقل دهید تا رسوبات کربن تمیز شود. توجه داشته باشید که زاویه و شکاف الکترود جرقه زنی را نمی توان بنا به میل خود تنظیم کرد.

تمیز کردن وتعمیر دودکش ها

ناخالصی های موجود در هوا و گاز دودکش، گیر کردن حشرات و یا غیره ممکن است، دودکش را مسدود کند. علاوه بر این وزش باد شدید، ارتعاشات عملیاتی و دلایل دیگر … و یا شل شدن و قطعی اتصالات دودکش، بر احتراق و عملکرد کلی پکیج گلدیران تاثیر می گذارد، باید تمیز و تعمیر شود. برای تمیز کردن دودکش، گیره اتصال دودکش را شل کرده و دودکش را خارج کنید و دودکش را با آب بشویید و بعد از شستن آن را در حالت ایستاده قرار دهید، تا آب آن به صورت کامل تخلیه شود و سپس آن را به درستی نصب کنید. نصب پکیج مسئله مهم و حساس است، که باید توسط افراد ماهر و متخصص صورت گیرد.

بررسی فشار گاز ثانویه بعد از سوپاپ

هدف اصلی این است، که از فشار ثانویه که همیشه باید نزدیک به مقدار تعیین شده باشد، اطمینان حاصل شود و همچنین از توان خروجی پکیج هم مطمئن شوید.

تمیز کردن و نگهداری درست از مبدل حرارتی

در طول استفاده از پکیج گلدیران، به دلیل ناخالصی های موجود در هوا و ناخالصی های موجود در گاز، محصولات ناشی از احتراق با رطوبت موجود در دودکش پکیج دیواری ترکیب می شوندو ناخالصی های جامد، به ویژه در دمای پایین ( گرمایش از کف) ایجاد می کنند. سیستم های گرمایشی ناخاصی های جامد بیشتری تولید می کنند. همچنین ناخالصی هایی هم در مبدل حرارتی اصلی وجود دارد، که به تدریج با افزایش زمان استفاده، جمع می شوند و بر دودکش و بازدهی مبدل حرارتی تاثیر می گذارند و باعث می شود که مبدل حرارتی پکیج دیواری حدود 5% از سال، کاهش بازدهی داشته باشد.

بنابراین؛ قسمت خارجی مبدل حرارتی باید به طور مرتب تمیز شود. می توانید با استفاده از یک برس مسی تمام رسوبات و ناخالصی های موجود در سطح خارجی مبدل حرارتی اصلی را تمیز کنید، تا نفوذپذیری هوا و راندمان حرارت مبدل حرارتی را بهبود بخشد.

آشنایی با کد خطاهای پکیج گلدیران

همان طور که در مطالب بالا ذکر شد، پکیج گلدیران دارای یک صفحه نمایشگر دیجیتالی است، که در صورت بروز مشکل به صورت اتوماتیک یکسری کدها را نشان می دهد، که هر کدام از آنها نشان دهنده یک مشکل است و به آنها کد خطا گفته می شود. برای عیب یابی پکیج گلدیران باید کدهای خطا را بشناسید تا راحت تر مشکل به وجود آمده را حل کنید.

  • کد خطای E1 : نشان دهنده این است، که جرقه زن دستگاه آسیب دیده و یا شکسته است.
  • کد خطای E2 : میزان دمای مبدل حرارتی افزایش یافته است.
  • کد خطای E3 : لوله خروجی آب گرم آسیب دیده است.
  • کد خطای E4 : کاهش فشار دستگاه
  • کد خطای E6 : سنسور دمای پکیج از کار افتاده است.
  • کد خطای E7 : سنسور دمای پکیج از کار افتاده است.
  • کد خطای E9 : یخ زدگی سیستم گرمایشی ( فصل زمستان)
یخ زدگی لوله های مبدل پکیج دیواری گلدیران

هنگامی که با یخ زدگی پکیج گلدیران مواجه شدیم، چی کار باید کرد؟

یکی از مشکلاتی که می تواند در فصل زمستان برای پکیج گلدیران به وجود آید، یخ زدن لوله های مسی مبدل است، که بر اثر سرما شدید، یخ زده و گاهی اوقات باعث می شود که لوله از شدت یخ زدگی بترکد. اگر لوله های پکیج در فضای بیرون قرار دارند، می توانید برای رفع این مشکل از یک سشوار استفاده کنید و گرما را به سطح لوله ها رسانده تا یخ های آن آب شوند.

راهکار دیگری که به رفع این مشکل کمک می کند، استفاده از آب گرم است، که با کمک یک کتری، آب داغ را آرام آرام بر روی لوله ها ریخته تا یخ ها آب شوند و مشکل برطرف شود. یکی دیگر از روش های عیب یابی پکیج گلدیران چک کردن لوله های مبدل حرارتی است.

کلام آخر

همان طور که در این مقاله مطالعه کردید، پکیج گلدیران یکی از برندهای خوب است که امروزه طرفداران خاص خود را دارد. این برند از پکیج هم ممکن است مانند سایر برندهای پکیج، دچار مشکل شود، و همین طور با انواع خرابی های رایج پکیچ دیواری گلدیران آشنا شدید. برای رفع مشکل ابتدا باید از متخصصین ماهر کمک بگیرید که با عیب یابی پکیج گلدیران مشکل پکیج شما را برطرف سازند.

شرکت فنی مهندسی تهویه گستر راگا با وجود تیم حرفه ای و مجرب در زمینه تعمیر و نصب پکیج، و سایر خدمات و امور تاسیساتی در هر لحظه به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

مینا اصغری
مهندس مکانیک و کارشناس سیستم های تهویه متبوع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×