تبدیل حالت تابستانه به زمستانه در پکیج ایران رادیاتور

تبدیل حالت تابستانه به زمستانه در پکیج ایران رادیاتور

با رسیدن فصل زمستان و سرد شدن هوا، به گرم کردن محیط اطراف خود نیاز پیدا می کنیم. جهت تامین گرمایش واحدها و فراهم نمودن گرمای مورد نیاز رادیاتورها باید به تبدیل حالت تابستانی به زمستانی در پکیج ایران رادیاتور بپردازیم. در این مطلب  قصد داریم درباره چگونگی تبدیل حالت تابستانه به زمستانه در پکیج ایران رادیاتور اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان و همچنین متخصصین تعمیر پکیج قرار دهیم.

با فرا رسیدن فصل سرما و سرد شدن هوا، فراهم کردن محیطی گرم در انواع ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری از موارد مهم به شمار می رود. امروزه به کارگیری پکیج ها جهت مهیا ساختن گرمایش فضا با استقبال زیادی مواجه شده است. به دلیل اینکه پکیج ها این توانایی را دارند که به صورت مستقل و بدون نیاز به سیستم گرمایش مرکزی هم آب گرم مصرفی و هم آب مورد نیاز رادیاتورها را مهیا کنند، در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند و نیاز است که به تبدیل حالت تابستانه به زمستانه در پکیج بپردازیم.

در این مطلب می خواهیم درباره چگونگی تبدیل حالت تابستانه به زمستانه در پکیج ایران رادیاتور بپردازیم. همانطور که می دانید گروه صنعتی ایران رادیاتور یکی از تولیدکنندگان موفق در زمینه ساخت انواع رادیاتور، شوفاژ، مشعل و… در خاورمیانه می باشد . شرکت تهویه گستر راگا یکی از نمایندگان رسمی تعمیر و سرویس پکیج های ایران رادیاتور می باشد که به صورت 24 ساعته و در تمام نقاط تهران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

تبدیل حالت تابستانه به زمستانه در پکیج ایران رادیاتور

حالت های پکیج ایران رادیاتور

پکیج های ایران رادیاتور هم مانند برخی دیگر از انواع پکیج ها دارای دو حالت تابستانه و زمستانه می باشند. همانطور که گفته شد به دلیل اینکه پکیج ها این قابلیت را دارند که علاوه بر تامین آب گرم مصرفی، آب گرم مورد نیاز رادیاتورها را نیز برای گرمایش واحدها تامین کنند دارای دو حالت می باشند که می توان انها را با توجه به تغییر آب وهوا و بسته به فصل زمستان و تابستان تنظیم نمود.

حالت تابستانه پکیج چگونه است؟

یکی از حالت های به کار رفته در پکیج، حالت تابستانه می باشد که در چنین حالتی ما از پکیج تنها جهت تامین آب گرم مصرفی استفاده می کنیم، زیرا در آب و هوای گرم دیگر نیازی به گرم کردن محیط اطراف خود نخواهیم داشت و از رادیاتورها جهت گرمایش فضای اطراف هیچ استفاده ای نمی کنیم، بنابراین مشعل و پمپ پکیج تنها در هنگام باز کردن شیر آب گرم روشن می شوند که در چنین شرایطی پکیج را در حالت تابستانه قرار می دهیم. با تنظیم پکیج بر روی حالت تابستانه هم به افزایش عمر مفید دستگاه کمک می کنیم و هم در هدر رفت انرژی صرفه جویی می نماییم.

تغییر حالت تابستانه به زمستانه پکیج

حالت زمستانه پکیج چگونه است؟

درست است که می گوییم پکیج ها قادرند به طور همزمان آب گرم مصرفی و آب گرم مورد نیاز رادیاتورها تامین کنند اما لازم است بدانید هنگامی که شما شیر آب گرم را باز می کنید، پکیج ها جهت فراهم ساختن گرمای مورد نیاز رادیاتورها از انرژی ذخیره شده در خود استفاده می کنند و بعد از بستن شیر مجدد به گرم کردن رادیاتورها می پردازند. در حالت زمستانه، پکیج طوری تنظیم می شود که مشعل آن به طور دائم روشن می ماند تاعلاوه بر تامین آب گرم واحد به طور یکنواخت به گرم نمودن محیط پیرامون بپردازد.

چگونگی تبدیل حالت تابستانه به زمستانه در پکیج ایران رادیاتور

در این بخش می خواهیم مراحل چگونگی تبدیل حالت تابستانه به زمستانه در پکیج ایران رادیاتور را در اختیار شما قرار دهیم:

  • برای شروع فرآیند تبدیل حالت تابستانی به زمستانی در پکیج ایران رادیاتور ابتدا باید پکیج را خاموش و مجدد روشن نمایید.
  • در گام بعدی باید درجه فشار دستگاه را بررسی و تنظیم کنیم.
  • جهت افزایش ایمنی و همچنین ادامه روند تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج باید مسیر دودکش را چک کنید تا از مسدود نبودن آن مطمئن شوید.
  • فلکه های موجود در زیر پکیج متصل به شلنگ های آب را بررسی نموده و در صورت بسته بودن آنها را باز کنید.
  • در قدم بعدی شیرهای خروجی و ورودی رادیاتور را باز نمایید
  • سپس کاری که باید انجام دهید تنظیم پکیج روی حالت زمستانه و تعیین درجه دمای مورد نظر می باشد. بعد از گذشت مدت کوتاهی دستگاه داغ شده و رادیاتورها شروع به گرم شدن می کنند.
  • در این مرحله باید اطمینان حاصل کنید که هیچ مانعی جهت رسیدن آب به رادیاتورها وجود ندارد و در صورت اینکه مشکلی را پیدا کردید به هواگیری پکیج بپردازید. جهت انجام اینکار می توانید به مقاله راهنمای آموزش مرحله به مرحله هواگیری شوفاژ مراجعه نمایید.
چگونگی تبدیل حالت تابستانی به زمستانی در پکیج ایران رادیاتور

هنگام تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج ایران رادیاتور به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای انجام تغییر حالت تابستانی به زمستانی پکیج ایران رادیاتور حتما باید به نکات زیر توجه کنید:

  • در صورتی که می خواهید پکیج را به طور کامل خاموش کنید، حتما از تخلیه کامل آب موجود در آن مطمئن شوید.
  • حتما بسته به نوع پکیج ایران رادیاتور خود، ولوم های تعبیه شده روی دستگاه را بشناسید و بدانید که کدام ولوم مخصوص چه کاری می باشد.
  • برای اینکه از عدم وجود مشکل در رادیاتورها اطمینان حاصل کنید، بررسی نمایید که تمامی قسمت ها و پره های رادیاتور به طور کاملا یکنواخت گرم می شوند.
  • توجه داشته باشید که پکیج دستگاهی است که دو حالت تابستانی و زمستانی دارد پس با شروع فصل گرما به جای اینکه به بستن شیر رادیاتورها اکتفا نمایید، تنظیمات پکیج را روی حالت تابستانه قرار دهید.
  • به یاد داشته باشید پس از انجام هواگیری حتما باید مجددا فشار دستگاه را بررسی و تنظیم نمایید.
آرزو نیاسری
کارشناس سیستم های تهویه متبوع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×