علت خاموش شدن پکیج

علت خاموش شدن پکیج

امروزه استفاده از پکیج در ساختمان ها کاربرد فراوانی دارد زیرا این دستگاه ها به طور مستقل قادرند آب گرم مصرفی و آب گرم مورد نیاز شوفاژها را فراهم  کنند.، پکیج ها ممکن است با گذشت زمان دچار مشکلاتی شوند که سبب خاموش شدن مکرر آن ها شود. در این مقاله قصد داریم علت خاموش شدن پکیج را مورد بررسی قرار داده و توضیح دهیم. کسب اطلاعات موجود در این صفحه می تواند شما را در زمینه تعمیر پکیج یاری کند.

امروزه به کارگیری پکیج ها در ساختمان ها با استقبال خوبی مواجه شده است زیرا، این دستگاه ها می‌توانند برای هر یک از واحدهای ساختمان به صورت مستقل و مجزا آب گرم مصرفی و آب گرم مورد نیاز شوفاژها جهت گرم کردن محیط را فراهم کنند. بنابراین در صورت بروز مشکل در پکیج و خاموش شدن پیاپی آن آسایش ساکنین مختل می‌شود و در این شرایط نیاز به تعمیر پکیج پیدا می‌کنید. در این مقاله می‌خواهیم علت خاموش شدن پکیج را ارائه و روش های رفع خاموش شدن مکرر پکیج دیواری را بیان کنیم.

رفع علل خاموشی پیاپی پیکج از اهمیت بالایی برخوردار است

علت های خاموش شدن پکیج

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در حین استفاده از آب گرم پکیج خاموش شده و آب سرد شود و یا مدت کوتاهی بعد از روشن کردن دستگاه، مجددا خاموش شود. در این بخش می‌خواهیم دلیل خاموش شدن پکیج را مورد بررسی قرار دهیم.

نقص داشتن پمپ پکیج

یکی از علت خاموش شدن پکیج می تواند وجود مشکل در پمپ آن باشد، توجه داشته باشید که اگر پکیج به طور کامل روشن نشود می‌تواند این معنی را برساند که پمپ سوخته است اما اگر پکیج به طور متوالی و با مدت زمان کم خاموش و روشن می‌شود، امکان دارد پمپ دستگاه ضعیف شده باشد. در چنین شرایطی پمپ پکیج توان و قدرت کافی را جهت پمپاژ کردن آب در مدار گرمایش ندارد و آب وارد شده به دستگاه کافی نخواهد بود، در نتیجه پکیج بلافاصله بعد از روشن شدن، خاموش می‌شود. برای رفع این مشکل لازم است پمپ بررسی شود و در صورت نیاز تعویض گردد.

وجود هوا در مدار سیستم گرمایشی

وجود هوا در داخل سیستم پکیج سبب جلوگیری از جریان و گردش آب در پکیج شده و باعث می‌شود سیستم هوا بگیرد. وارد شدن هوا به سیستم باعث می‌شود که به جای آب، هوا وارد به سیستم وارد شود که در این صورت برد پکیج نبود آب در سیستم گرمایش را تشخیص داده و به دستگاه دستور خاموش شدن می‌دهد. جهت رفع این مشکل باید به صورت دوره ای سیستم را هواگیری کنید.

روش های رفع خاموش شدن مکرر پکیج دیواری

معیوب شدن الکترود یون؛ یکی از علت خاموش شدن پکیج

الکترود یون یکی از قطعات به کار رفته در ساختار پکیج است که وظیفه آن تشخیص دادن خاموش یا روشن بودن شعله پکیج می باشد. از علت های خاموشی مکرر پکیج می توان به این نکته اشاره کرد که وجود مشکل در الکترود یون سبب عدم تشخیص صحیح شعله در سیستم می شود، در نتیجه برد پکیج دستور خاموشی دستگاه را می دهد. از راه حل های برطرف نمودن این مشکل می توان به عوض کردن یون یا تنظیم و بررسی آن پرداخت.

کم بودن فشار گاز

یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد شعله در پکیج، رسیدن گاز کافی به سیستم است، اگر گاز به میزان لازم به پکیج نرسد و یا فشار گاز وارد شده به سیستم کم باشد باعث می شود پکیج به صورت متوالی خاموش و روشن شود به همین دلیل است که می گوییم کاهش فشار گاز، ممکن است از علت خاموش شدن پکیج باشد. برای رفع مشکل کمبود فشار گاز توصیه می شود که به افراد باتجربه و متخصص مراجعه کنید.

عدم تخلیه کامل دود؛ از دیگر علت خاموشی مکرر پکیج

یکی از علت های خاموش شدن پشت سرهم پکیج می تواند عدم تخلیه کامل دود باشد. طرز کار دستگاه به این شکل است که در صورتی که مسیر هوا باز باشد و دود به طور کامل تخلیه شود، سنسور دستگاه به برد دستور روشن شدن را می دهد اما در شرایطی که دود حاصل از عملکرد دستگاه نتواند راه خروجی برای خود پیدا کند، مسیر عبور هوا بسته شده و برد دستور خاموش شدن را به دستگاه ارسال می‌کند. دلیل ایجاد چنین مشکلی ممکن است ارتفاع نامناسب دودکش و نصب آن به شیوه غلط باشد که جهت رفع آن باید سلامت دودکش دستگاه را هم در زمان نصب پکیج و هم در طول زمان استفاده از آن بررسی نمایید.

بررسی علت های خاموشش شدن مرتب پکیج

جوش آوردن پکیج؛ دلیل خاموش شدن مرتب پکیج

جوش آوردن پکیج یکی از دیگر علت خاموش شدن پکیج می‌باشد که ممکن است دلایل مختلفی نظیر؛ معیوب شدن NTC، رسوب گذاری مبدل، گرفتگی مسیر عبور آب و… داشته باشد. این حالت در شرایطی به وجود می‌آید که دمای آب در گردش درون سیستم به حدی برسد که باعث جوش آمدن پکیج شود، دستگاه قادر به ادامه کار نخواهد بود و خاموش می شود و پس از گذشت مدتی با کاهش دمای آب، دوباره به کار می‌افتد.

وجود نقص در کلید NTC

کلید NTC سنسوری است که درجه دمای آب را تعیین می‌کند. این کلید را در مسیر گردش آب گرمی که در مدار جریان دارد قرار می‌دهند تا دمای آب را بررسی کند. در صورت وجود مشکل در این قسمت باعث می‌شود به اشتباه دستور خاموش شدن به پکیج ارسال شود که از دیگر علت خاموش شدن پکیج می‌باشد.

وجود نقص در کلید NTC یکی از علت های خاموش شدن پشت سر هم پکیج

اهمیت رفع علت خاموش شدن پکیج توسط سرویسکاران ماهر

همانطور که در این مقاله گفته شد به دلیل کاربرد فراوان پکیج ها در منازل و ساختمان ها، باید در سرویس و نگهداری آنها دقت کنید. عیب یابی و رفع دلیل خاموش شدن پیکج توسط افرادی که تخصص و مهارت کافی در این زمینه را دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرکت فنی و مهندسی تهویه گستر راگا با بهره گیری از افراد متخصص و تجهیزات پیشرفته به صورت 24 ساعته و به صورت نیروهای مستقر در تمامی مناطق تهران، نه تنها در زمینه تعمیر و رفع علت های خاموش شدن پشت سرهم پکیج، بلکه در زمینه تمام امور تاسیساتی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

آرزو نیاسری
کارشناس سیستم های تهویه متبوع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×