هزینه تعمیرات کولر گازی (قیمت تعمیرات اسپلیت در سال 1401)

هزینه تعمیرات کولر گازی (قیمت تعمیرات اسپلیت در سال 1401)

به دنبال یک تعمیرکار ماهر حهت رفع خرابی اسپلیت منزل خود هستید؟ با ما در تهویه گستر راگا همراه باشید تا هرآنچه لازم است در مورد هزینه تعمیرات کولر گازی بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم و به این ترتیب بتوانید بهترین خدمات تعمیر کولر گازی را انتخاب نمایید.

ضمناً لازم به ذکر است که تقریباً تمامی خدمات ما با نرخ اتحادیه به انجام می رسد. جهت مشاهده نرخ نامه می توانید روی عبارت “نرخ اتحادیه تعمیر کولرگازی در سال 1401” کلیک کنید.

قیمت تعمیر کولر گازی یا اسپلیت چقدر است؟

لیست زیر شامل قیمت برخی خدمات مرسوم تعمیر اسپلیت و کولر گازی در سال 1401 است:

شرح تعمیرات حداقل قیمت(تومان) حداکثر قیمت(تومان)
سرویس کامل کولرگازی 300000 350000
شارژ کامل گاز کولرگازی بدون هزینه گاز 200000 210000
شستشوی کامل مدار کولرگازی با احتساب هزینه گاز 350000 360000
تعویض کمپرسور کولرگازی با شارژ 2000000 2100000
شارژ روغن کمپرسور کولرگازی 250000 260000
تعمیر نشتی کولرگازی و وکیوم کامل 300000 350000
رفع لرزش یونیت داخلی و خارجی کولرگازی 250000 260000
تعمیر لوله های رفت و برگشت کولرگازی 250000 260000
تعویض فیلتر درایر 300000 310000
تعویض خازن کولرگازی با تست خازن ( با احتساب هزینه تعمیرات و جنس) 450000 500000
تعمیرات و تعویض قطعات یونیت داخلی کولرگازی 250000 300000
تعویض برد الکترونیکی کولرگازی 500000 520000
تعویض بلوور یونیت داخلی کولرگازی 350000 370000
تعمیر یا تعویض ترانس برد کولرگازی 250000 280000
تعویض سنسور یونیت داخلی کولرگازی 90000 100000
تعویض شیر برقی کولرگازی 400000 420000
تعویض کنتاکتور کولرگازی 200000 210000
تعویض لوله مویی کولرگازی 350000 360000
تعویض شیر رفت و برگشت کولرگازی (اجرت تعمیر بدون احتساب هزینه جنس) 250000 260000
تعویض مهره لوله رفت و برگشت 90000
دریافت مشاوره (در صورت عدم درخواست تعمیرکار) 300000 300000

 

کولرهای گازی عمر نامحدود ندارند!

اکثر افرادی که از کولرهای گازی استفاده می‌کنند، تجربه دلنشینی از نفس کشیدن هوایی پاک و مطبوع دارند ولی در زمان خرابی این کولرها نیز باید کفش آهنین به پا کنند و برای یک تعمیر جزئی هزینه بالایی را پرداخت کنند. اگرچه کولرهای گازی عمر بالایی دارند، اما این کولرها هم در صورت استفاده مداوم نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. در کولرهای گازی بعضی از قطعات باید حداقل سالی یک بار تعویض شوند، و برخی دیگر در صورت خرابی نیاز به تعویض دارند. سالم نگه داشتن کولر گازی برای همیشه امکانپذیر نیست، اما می‌توانید نکاتی را رعایت کنید تا عمر این دستگاه بیشتر شود. در ادامه درباره لوازم مصرفی و قطعات تعمیری و هزینه‌های نسبی تعمیرات کولر گازی با شما صحبت خواهیم کرد.

قطعاتی که حتما باید توسط تکنسین تعمیر شود

کولر گازی در اصل دارای 5 اجزا تشکیل دهنده اصلی است که باید در صورت خرابی حتما با یک تکنسین برای تعمیر تماس بگیرید. هزینه تعمیرات کولر گازی به نسبت نوع قطعه تعویضی می‌تواند متفاوت باشد. البته تعمیر همیشه شامل هزینه قطعه نیست، و دستمزد فرد تعمیرکار نیز جزئی از هزینه تعمیرات کولر گازی به حساب می‌آید. در زیر به معرفی و شناخت کارکرد این 5 قسمت خواهیم پرداخت.

مبرد یا گاز کولر

مبرد (که همچنین به عنوان خنک کننده یا با نام تجاری آن فرئون Freon شناخته می‌شود) مایعی خاص است که برای عمل انجماد و خنک کنندگی از آن استفاده می‌کنند و برای دستگاه‌های خنک کننده حیاتی است. نمونه این گاز در کولر ماشین، یا یخچال نیز استفاده می‌شود. این ماده در یک حلقه بسته کار می‌کند و با چرخیدن از درون لوله‌های محفظه خود، گرما را می‌تواند جذب کند. در واقع عمل اصلی خنک کردن ساختمان شما را این گاز انجام می‌دهد. از مبرد به این دلیل استفاده می‌شود، که در دمایی خاص از حالت مایع به گاز تبدیل شده و برای عمل انجماد بسیار مناسب است.

مبرد از طریق لوله‌های خنک کننده تهویه هوا و کویل‌های مسی حرکت می‌کند، همان لوله‌هایی که کولر گازی درون خانه را به دستگاه بیرونی متصل کرده است. این ماده گرما را از هوای داخل خانه شما جذب کرده، و به خاطر افزایش دما به حالت گاز در می‌آید، و از درون لوله‌ها به حرکت در آمده و به سمت دستگاه بیرونی می‌رود تا گرما را از محیط داخلی بیرون کند.

زمانی که مبرد گرمای خود را در فضای بیرونی از دست داد، دوباره به حالت مایع تبدیل می‌شود و به داخل خانه برمی‌گردد و پس از سرد شدن دوباره، از طریق یک فن به گردش در می‌آید. این دقیقا چرخه‌ای است که هر بار کولر شما روشن می‌شود مدام در حال تکرار است. قیمت مبرد بستگی به حجم کپسول و مارک آن دارد و حدودا بین 800 هزار تا 2 میلیون تومان است. هنگام خرید گاز کولر دقت کنید که با قطعات دستگاه شما سازگاری داشته باشد، و باید از چه روغن‌هایی استفاده کنید. همچنین به نوع گاز مناسب هم باید دقت کنید، تا هزینه تعمیرات کولر گازی شما بیشتر نشود.

هزینه تعمیر کولر گازی

کمپرسور

وظیفه کمپرسور کولر گازی، تحت فشار قرار دادن مبرد است و باعث می‌شود دمای آن بالا برود. قانون ترکیبی گازها ( ترکیبی از قوانین بویل، چارلز و گای لوساک) می‌گوید، هرگاه فشار گاز را بالا ببرید دمای آن نیز افزایش پیدا می‌کند، و اینجاست که این قانون باعث خنکی شما در تابستان می‌شود. گاز مبرد که توسط کمپرسور بهم فشرده می‌شود، دمای آن از دمای بیرون خانه بیشتر می‌شود. از آنجا که گرما به طور طبیعی از اجسام گرم‌تر به اجسام سردتر منتقل می‌شود، مبرد باید از هوای بیرون خانه گرم‌تر باشد. به همین خاطر از کمپرسور استفاده می‌کنیم تا با افزایش فشار و در نتیجه درجه حرارت آن، خانه را خنک کند.

اگر مبرد را مثل خون در بدن در نظر بگیریم، کمپرسور قلب کولر گازی شما است و یکی از اصلی‌ترین قطعات آن به حساب می‌آید، پس باید در خرید آن دقت کنید. این قطعه کمی در بازار داخلی به سختی پیدا می‌شود و گاهی با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌رسند. یکی از اصلی ترین بخش هزینه تعمیرات کولر گازی همین قلب تپنده آن است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت تهویه گستر راگا، با تعمیرکاران مجرب این مرکز در ارتباط باشید و کولر گازی خود را در کمترین زمان تعمیر کنید.

دلیل اصلی خرابی کمپرسور معمولا بالا رفتن دمای محیط به دلیل‌های فراوان است. دلایلی مانند گرفتگی، استهلاک، عدم سرویس سالیانه و یا حتی بار بسیار زیاد موتور آن، که باعث می‌شود متحمل هزینه‌های بسیار شوید. قیمت کمپرسور متاسفانه وابسته به دلار و نایاب بودن آن است، و حدودا چیزی بین 4 تا 10 میلیون بسته به مدل دستگاه شما متفاوت است. هرچند ممکن است با نوسان قیمت ارز، قیمت کمپرسور از این هم بیشتر شود، که در افزایش هزینه تعمیرات کولر گازی تاثیر مستقیم دارد.

تعمیر کولر گازی

سیم پیچ یا کویل کندانسور

کویل کندانسور کولر گازی، در بیرون از خانه قرار می‌گیرد. مبرد فشرده شده، دمای بالا را از کمپرسور دریافت می‌کند و بعد این گاز وارد کویل کندانسور می‌شود. در واقع می‌توان این قسمت را نقطه مقابل کویل اواپراتور دانست، زیرا در کویل کندانسور مبرد گرم وارد می‌شود ولی در اواپراتور مبرد سرد قرار دارد.

کویل کندانسور برای سهولت انتقال گرما به هوای بیرون از خانه طراحی شده است. مبرد با کمک فن کندانسور، گرما را آزاد می‌کند. در واقع فن با فرستادن هوای بیرون (که از مبرد خنک‌تر است) به سمت کویل‌ها، گرمای مبرد را به سمت بیرون می‌برد. هنگامی دمای مبرد پایین آمد، دوباره به حالت مایع تبدیل شده و سپس به سمت دریچه سوپاپ انبساط جریان پیدا می‌کند.

هنگام خرید کویل کندانسور باید دقت کنید که حتما به دستگاه شما بخورد، و سعی کنید از جنس آلومینیوم نباشد، زیرا کمتر کسی هست که بتواند این کویل‌ها را جوش بزند. قیمت کویل کندانسور به بسیاری از عوامل بستگی دارد، اما بین 2 تا 12 میلیون تومان متغیر است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت تهویه گستر راگا انواع کندانسور مخصوص دستگاه خود را ببینید و از هزینه تعمیرات کولر گازی خود با خبر شوید.

هزینه تعمیر کولر گازی

سوپاپ یا شیر انبساط

هنگامی که مبرد کندانسور حالت مایع خود را رها می‌کند و وارد فاز گازی می‌شود، گرما را پراکنده کرده است، اما هنوز برای ورود به کویل اواپراتور بسیار گرم است. قبل از اینکه این ماده به اواپراتور برسد باید کاملا خنک شود. در اینجاست که سوپاپ انبساط (که به عنوان دستگاه اندازه‌گیری مقدار گاز درون دستگاه هم استفاده می‌شود) وارد کار خواهد شد، و با کاهش دما و تبدیل مبرد به حالت گازی بیشتر، به ادامه فرآیند کمک می‌کند. قیمت این سوپاپ بین 400 تا 900 هزار تومان است و به دستگاه شما بستگی دارد.

کویل اواپراتور

کویل اواپراتور برای یک کولر بسیار مهم است. اینجا در واقع جایی است که کولر گازی، گرمای داخل خانه شما را می‌گیرد تا به بیرون منتقل شود. لوله‌های مسی، مبرد گازی و کم فشار را از شیر انبساط دریافت می‌کنند، و هنگامی که هوای داخلی خانه شما در ارتباط با این کویل‌ها قرار می‌گیرد، دمای گرم خانه جذب می‌شود.

دقیقا مثل کویل کندانسور، برای سهولت در انتقال گرما، اواپراتور نیز برای دمیدن هوا روی کویل‌های آن به فن نیاز دارد. مبرد با جذب دمای محیط دوباره وارد فاز مایع شده و به حرکت ادامه می‌دهد. همانطور که گفته شد سعی کنید جنس کویل از آلومینیوم نباشد. قیمت این کالا هم بین 2 تا 10 میلیون تومان است و می‌توان آن را در سومین رتبه از هزینه تعمیرات کولر گازی از نظر گرانی قرار داد.

هزینه تعمیرات کولر گازی

جمع بندی: بهترین قیمت و کمترین هزینه تعمیر کولر گازی را از ما بخواهید

هزینه تعمیرات کولر گازی بستگی به مدل دستگاه شما و دستمزد تعمیرکاری دارد که آن را عیب یابی می‌کند. پیدا کردن برخی از قطعات کولرهای گازی ممکن است راحت باشد، اما برخی دیگر از قطعات تخصصی هستند و پیدا کردن آن‌ها کاری دشوار است.

وب سایت تهویه گستر راگا با ارائه قطعات جانبی از برندهای معتبر جهانی، مشاوره در بحث انتخاب کالای متناسب با برند کولر گازی و همچنین ارائه خدمات تعمیرات تخصصی می‌تواند به شما در تعمیر کولر گازی خراب کمک کند. تهویه گستر راگا با سابقه طولانی در تعمیر انواع کالاهای تاسیساتی، گرمایشی و سرمایشی، خیال شما را از بابت ارائه خدمات با کیفیت تعمیر کولرهای گازی راحت خواهد کرد.

فرهاد غلامی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×